LG Electronics udnævner Ullrika Svenburg til nordisk markedsdirektør

LG Electronics udnævner Ullrika Svenburg til nordisk markedsdirektør

Ullrika Svenburg bliver ny markedsdirektør for LG Electronics i Norden. Ullrika Svenburg kommer fra stillingen som nordisk markedschef for mobiltelefoner i LG. Forud herfor har hun mange års erfaring inden for markedsføring i forbrugerelektronikbranchen og har tidligere arbejdet som nordisk markedschef for Motorola Mobile Devices og Head of Content & Service Communication hos Sony Ericsson.

– LG er en spændende virksomhed, der har et større udvalg af produkter end forbrugerne ved. Det er interessant at arbejde med et varemærke, der er markedsleder inden for visse områder, mens vi er en konkurrent inden for andre segmenter, siger Ullrika Svenburg. 2011 bliver et vigtigt år for flere af vores forretningsområder. Det bliver utroligt spændende at få lov til at fortsætte rejsen sammen med LG for at nå vores nordiske mål - nemlig at styrke vores varemærke og vinde markedsandele inden for vores fire forretningsområder.

Ullrika Svenburg tiltrådte sin nye stilling den 1. januar 2011. Hun overtager ansvaret for markedsføringen efter Lena Hjorth, som er udnævnt til nordisk salgsdirektør for Home Entertainment i LG Electronics.

Siden etableringen i Norden i 1999 har LG Electronics konstant øget sin omsætning inden for husholdningselektronik, it og hvidevarer og har i dag en omsætning på over tre mia. kroner. LG varetager salg og markedsføring inden for blandt andet fladskærms-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, monitorer, varmepumper, vaskemaskiner, køl/frys og indbygningsprodukter.

For yderligere information, kontakt venligst:

Susanne Persson

Box 83, SE-164 94 Kista, Sverige
Tlf: +46 (0)8 566 415 23
Mobil: +46 (0)709 694 606
E-mail: susanne.persson@lge.com

LG Electronics

LG Electronics, Inc., (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation. Virksomheden har mere end 80.000 ansatte fordelt på 115 selskaber over hele verden. Den globale omsætning var i 2010 48,2 mia. USD. LG Electronics består af fem forretningsenheder: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance samt Air Conditioning og Energy Solutions. LG Electronics er også en af verdens største producenter af paneler til fladskærme, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, airconditionanlæg og vaskemaskiner.

LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Få mere information www.lg.com.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.