LG tager flere priser ved 2021 CES Innovation Awards

LG tager flere priser ved 2021 CES Innovation Awards

Det officielle CTA Industry Recognition-program hædrer LG OLED TV og LG Insta-View køleskabet med prisen "Best of Innovation"

København, 16. december 2020 - Consumer Technology Association (CTA) hylder LG Electronics (LG) for banebrydende innovationer inden for teknologi og design med et antal 2021 CES Innovation Awards. LG modtager to Best of Innovation Awards for sin LG OLED TV-teknologi og køleskabsteknologien i LG InstaView Door-in-Door, ud over en række andre ’CES Innovation Awards’, hvilket betyder det hidtil største antal priser for LG.

CES 2021 er det ottende år i træk, hvor LG OLED-fjernsyn, soundbars, husholdningsapparater, premium-smartphones og mange andre produkter har fået tildelt ’CES Innovation Awards’, der er den officielle anerkendelse for de mest innovative produkter, som blev introduceret på CES.

CES Best of Innovation

Før CES 2021 vinder LG’s OLED TV-teknologi igen CES ’Best of Innovation Award’, denne gang i spilkategorien. LG, den ubestridte førende producent inden for OLED-tv, har skabt en enestående hjemmeunderholdningsoplevelse, der leverer de dybeste sorte og mest realistiske farver samt en uendelig kontrast. For første gang tildeles et produkt i LG’s hvidevarekategori også en ’CES Best of Innovation Award’. LG’s InstaView Door-in-Door køleskabsteknologi, der lader brugerne se, hvad der er indeni køleskabet og samtidig holder maden frisk, hvilket giver en perfekt balance mellem form og funktion. Køleskabet er også udstyret med virksomhedens innovative stemmegenkendelsesteknologi, der giver brugerne mulighed for at åbne døren med en stemmekommando, hvilket er især praktisk, når du har hænderne fulde.

LG Home Entertainment

I 2021 er LG’s nyeste underholdningsprodukter særlig anerkendelsesværdige, herunder LG OLED, LG NanoCell og næste generations fjernsyn og TONE Free-hovedtelefoner. Flere oplysninger om specifikke LG Home Entertainment-produkter afsløres på CES 2021 i januar.

LG Home Appliances

’CES 2021 Innovation Awards’ bliver tildelt nye produkter i LG’s hvidevarekategori – det drejer sig bl.a. om InstaView Door-in-Door-køleskabet, WashTower-vaskeløsningen, som er en enhed, der optager halvdelen af gulvarealet, men som stadig har en ekstrem stor vaskekapacitet, PuriCare Wearable Air Purifier og andre produkter, der vises på CES.

LG Business Solutions

Innovative produkter fra LG IT Business Solutions hyldes også med priser ved CES 2021 Innovation Awards. LG’s populære UltraGear- og UltraWide-skærme til spil og professionelt brug samt virksomhedens CineBeam Laser 4K-projektor bliver også hædret.

CES Innovation Awards

CES Innovation Awards-programmet er en årlig konkurrence arrangeret af CTA og hylder fremragende design og teknologi i forbrugerelektronikprodukter i 28 kategorier. Et dommerpanel med brancheeksperter, herunder repræsentanter fra medierne, designere, ingeniører og mange andre, gennemgår bidragene baseret på tekniske kvaliteter, æstetik og design, funktionalitet og forbrugernes mening.

Den fulde liste over LG’s ’CES 2021 Innovation Awards’ vil blive præsenteret i forbindelse med LG’ CES-pressekonference kl. 14:00 CET den 11. januar 2021 og vil være tilgængelig på CES-websitet og http://Exhibition.LG.com. Under CES 2021 vil forbrugerelektronikbranchen samles digitalt i perioden den 11. - 14. januar for at fremvise fremtidige innovationer, der konstant driver og presser den teknologiske udvikling fremad. CES 2021 vil for første være fuldstændig digital og være en platform til lancering af produkter, interaktion med globale virksomheder og være med til at definere fremtidens teknologibranche, så den sikkert kan dele ideer og introducere de produkter, der vil forme vores fremtid.

LG Home Entertainment Company er førende indenfor fjernsyn og audio-video systemer. Virksomheden er en globalt anerkendt innovatør og for sin førende position indenfor OLED TV, som har revolutioneret premium TV-kategorien. LG er engageret i at forbedre forbrugernes liv med innovative home entertainment produkter anført af prisvindende OLED TV og NanoCell TV med kunstig intelligens og lydløsninger udviklet i samarbejde med Meridian Audio. For flere nyheder, besøg www.LGnewsroom.com

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.