Et certificeret skridt frem mod bæredygtighed

Et certificeret skridt frem mod bæredygtighed

Det er lykkedes Lindab at opfylde de mest krævende kriterier, så vi nu er Eurovent-certificeret for vores kanalsystemer Lindab Safe og Lindab Safe Click. Vi håber, at denne anerkendelse af vores arbejde vil hæve den overordnede produktionsstandard for ventilation, så vi kan tage endnu et skridt frem mod en mere bæredygtig fremtid.

eurovent_kanaler.jpg

Ifølge EU tegner bygninger sig for 40 % af det samlede energiforbrug i medlemslandene. Ventilation er en af de væsentlige faktorer i forbindelse med energiforbrug, og i en hvilken som helst bygning, uanset om det er en skole, erhvervsbyggeri eller et privathjem, tegner ventilationssystemet sig for omkring 30 % af det samlede energiforbrug.

Ventilationsanlæg kræver energi for at fungere, men dårligt fungerende systemer medfører ofte et unødvendigt højt forbrug. Kanalsystemer, der ikke er monteret på korrekt vis, eller produkter, der ikke passer korrekt, er ofte forekommende problemer, der kan resultere i utætheder og relativt høje omkostninger.

Den højeste standard for lufttæthed

Den indlysende metode til minimering af uøkonomisk forbrug er at udvikle lufttætte ventilationssystemer. Det er også vores prioritet, og i adskillige år har Lindab Safe og Lindab Safe Click været det foretrukne valg på markedet for cirkulære kanalsystemer. Begge systemer overholder den højeste standard for lufttæthed, klasse D. Klassificeringen af tæthed går fra klasse A til D, hvor hvert trin repræsenterer en lufttæthed, der er tre gange bedre end det foregående.

Certificering – et løft til hele ventilationsbranchen

Som den førende leverandør af moderne indeklimaløsninger, og som en del af vores Good Thinking-filosofi, vil vi gerne gøre endnu mere.

eurovent_logo.jpg

Det er derfor en stor motivationsfaktor, at det er lykkedes os at opfylde de mest krævende kriterier, så vi nu har fået vores kanalsystemer Lindab Safe og Lindab Safe Click certificeret af Eurovent, der er en anerkendt organisation og certifikatudsteder i flere sektorer og brancher. Ikke kun fordi det glæder os at være den første virksomhed, der får tildelt et Eurovent-certifikat for cirkulære kanalsystemer, men fordi certificeringen er en påmindelse om, at ventilationsløsninger af høj kvalitet er en nødvendighed i vores stræben efter at reducere energiforbruget og minimere miljøbelastningen. I vores øjne er det i høj grad Good Thinking.

Flere oplysninger?

Vil du gerne vide mere om tætheden af Lindabs kanalsystemer eller om, hvad Eurovent-certificering indebærer? Kontakt os eller læs mere om vores løsninger på lindab.dk.

Werner Andresen

Produktchef +45 73 23 23 93