Linde Gas ny klimapartner i Vejle

Linde Gas er blevet klimapartner i Danmarks første strategiske klimaplan for erhvervslivet i et samlet byområde – Vejle Nord. Partnerskaberne skal hjælpe virksomhederne og Vejle Kommune med at nå ambitiøse 2030 klimamål samt klimaneutralitet i 2050.

”Partnerskabet mellem Vejle kommune og Lindes fabrik i Vejle er en vigtig milepæl, når vi sammen vil gennemføre effektive og bæredygtige erhvervsindsatser. Som eksempel har vi overskudsvarme i vores produktion, men skal have Vejle kommune til at koble os til fjernvarmenettet, før vi kan udnytte denne overskudsvarme - til glæde for lokalsamfundet,” fortæller Max Engelberth, SHEQ manager hos Linde i Danmark.

Formand for klimaudvalget i Vejle Kommune, Søren Peschardt og Max Engelberth satte i november deres underskrift på det nye klimapartnerskab.

Se partnerskabsaftalen mellem Linde og Vejle - og læs mere om klimapartnerskabet: Temaer - Klimapartnerskab Vejle Nord

• Miljø, energi

• klimapartner
  • grønomstilling