AGA på forkant, når det gælder arbejdsmiljø

Som den eneste gasvirksomhed i Danmark er AGA arbejdsmiljøcertificeret efter den internationale standard DS/OHSAS 18001

Industrigasselskabet AGA fik den 11. juni 2015 hæder af Borgmester Jacob Bjerregaard i Fredericia, der sammen med erhvervsnetværket Green Network overrakte diplom og flag som bevis på virksomhedens miljø- og arbejdsmiljøindsats.

”Det er certifikatet, der beviser, at AGA kan selv – og målrettet arbejder for et sikkert og sundt arbejdsmiljø,” fortæller en glad Max Engelberth, kvalitets- og sikkerhedschef hos AGA i Danmark. ”AGA prioriterer blandt andet, at alle aktiviteter udføres uden ulykker og andre risici for sundhed og tab - derfor er medarbejderne grundigt instrueret i arbejdsfunktionerne, så risikoen for uheld og ulykker minimeres.”

Som et synligt bevis på dette kunne AGA’s fyldestation i Taulov ved Fredericia således fejre 10 år uden ulykker med fravær i 2014. Ligeledes ses AGA’s sygefravær som en indikator på AGA’s gode arbejdsmiljø. Dette har de sidste 5 år ligget med et gennemsnit omkring 2%, hvilket er et flot resultat sammenlignet med branchen, forklarer Max Engelberth

Kvalitets- og sikkerhedschefen tilskriver blandt andet succesen til AGA’s ledelsessystem, der dækker alle operationelle processer. ”Systemer fokuserer på og sikrer, at AGA fastholder et kvalitetsniveau, der lever op til kundernes ønsker og krav, at vi opfylder myndighedernes krav inden for sikkerhed og miljø, at medarbejdernes sundhed og velfærd beskyttes, samt at energiforbruget pr. produceret enhed til fordel for miljøet formindskes,” siger han.

Borgmester Jacob Bjerregaard udtalte i forbindelse med overrækkelsen af diplomet, at en målrettet indsats for et godt miljø og et sundt arbejdsmiljø er vigtigt for at drive en holdbar og konkurrencedygtig virksomhed i Danmark. Han var derfor stolt af at kunne anerkende AGA samt to andre lokale virksomheder fra Fredericia for at være på forkant i denne henseende.

Hos AGA er man tillige stolt over at være det eneste danske gasvirksomhed, der er arbejdsmiljøcertificeret efter den internationale standard DS/OHSAS 18001, som i øvrigt i stigende grad efterspørges af AGA’s danske kunder.

• Arbejdsmiljø

• aga
  • arbejdsmiljø
  • the linde group

AGA A/S er et selskab i The Linde Group, det førende gasselskab i verden, som med 65.000 medarbejdere i mere end 100 lande er verdens største leverandør af industrielle og medicinske gasser. AGA samarbejder blandt andet med kunder i den farmaceutiske og bioteknologiske industri, jern- og maskinindustrien, i den kemiske industri, levnedsmiddel- og elektronikindustrien, samt i miljø- og sundhedssektoren. Virksomheden beskæftiger 155 medarbejdere i Danmark. Besøg AGA på www.aga.dk.

Jan A. Christensen

Pressekontakt Head of Sales Denmark Sales Management +4540739930

Janne Ipsen

Pressekontakt Marketing & Communications +4526326602