Pressemeddelelse -

Her foretrækker danskerne at fejre nytår - Lowcostholidays guider dig til anderledes nytårstraditioner

Hver sjette dansker foretrækker at fejre nytår i udlandet, helst på en varm sandstrand eller i en pulserende storby. Det viser en ny undersøgelse*. Her finder du en guide til de bedste rejsemål – uanset om du drømmer om storladent festfyrværkeri eller spektakulære nytårsfester.

Undersøgelsen, foretaget af YouGov for Lowcostholidays, viser, at majoriteten (71%) af danskere over 18 år foretrækker at holde nytår herhjemme. Samtidig foretrækker hver 6. dansker (16%) mellem 18-54 år at fejre nytår i en europæisk hovedstad eller på en varm sandstrand i Sydamerika eller Asien. For personer over 55 år ønsker kun 6 % at rejse udenlands.

Oplev et anderledes nytår i Spanien eller Brasilien

Vil du fejre årsskiftet på en anderledes måde, er Spanien en oplagt mulighed. Hér fejrer man nytåret ved at spise 12 vindruer – et for hvert klokkeslag ved midnat. Det skulle ifølge spansk tradition bringe lykke i det nye år. Drømmer du om varme og hvide sandstrande, kan stranden Copacabana i Rio de Janeiro klart anbefales. Brasilianerne fejrer nytåret på stranden med en enorm fest med fyrværkeri, musik og samba natten lang. Og husk: vælg det rigtige undertøj til nytårsaften. Undertøjets farve afgør nemlig, hvordan det nye år vil blive. Rødt undertøj for kærlighed, gult for penge og lilla for inspiration.

Klassisk nytår i Sydney, Paris, London og Berlin

Hvis du foretrækker en klassisk nytårsaften og vil være en af de første i verden til at springe ind i det nye år 2015, skal du rejse til Sydney, Australien. Her starter nytårsfesten allerede om dagen og bliver afsluttet med fantastiske fyrværkerishows. Hvis du ikke vil rejse så langt, kan du også opleve storslået fyrværkeri i Europa. I Paris bliver hele byen fyldt med lys, når Eiffeltårnet lyser op. Også London og Berlin byder på fyrværkeri og store nytårsfester, som varer ud på de små timer.

For dig som vil fejre nytår hjemme på en ny måde

Snyd ikke dig selv for en eksotisk aften, selvom du holder nytår herhjemme. Lad dig inspirere af udlandet og iklæd dig farverigt undertøj og spis 12 vindruer ved klokkeslagene til midnat - så skulle du få en god start på 2015.

Bestil din rejse i dag på www.lowcostholidays.dk

Om undersøgelsen

* Undersøgelsen er gennemført af opinions- og analysebureauet YouGov på foranledning af Lowcostholidays. I perioden 6-7. oktober 2014 blev der gennemført 1001 interviews i Danmark via internettet med mænd og kvinder fra 18 år og opefter.

• Turisme

• billig rejse
  • billig rejser
  • ferie