En oplevelse udover det sædvanlige

Lysfestivalen Frozen Kingdom er i fuld gang og den fem meter høje isdronning står klar, til at byde gæster velkommen i det fortryllende vinterlandskab. Få en oplevelse udover det sædvanlige ved Brundlund Slot i Aabenraa frem til den 31. december.

Den 5. november blev dørene for første gang nogensinde slået op til LUMAGICA’s Frozen Kingdom og siden da, er glade og håbefulde gæster strømmet ind på pladsen iført vinterjakker, huer og godt humør.

Når gæsterne træder ind i LUMAGICA's eventyr, breder der sig en fælles glæde og begejstring blandt de fremmødte. Sammen går de rundt med deres familier og nyder lysene. En magisk og hyggelig atmosfære, hænger over det vinterlige univers, hvor lysopsætninger pirrer nysgerrigheden blandt gæsterne. Mange foreviger besøget på lysfestivalen, ved at tage billeder med sine kære foran lysopsætningerne, og udnytter den helt igennem specielle stemning, der også kan fanges på kamera.

Den tilrettelagte rute fører gæsterne igennem en historie, der bliver fortalt via lys og musik. Med afsæt i isdronningen og hendes frosne rige, er rammerne sat for en eventyrlig aften. Mageløse lysopsætninger bidrager til en magisk stemning for både store og små. Mange børnefamilier går hånd i hånd, og på stierne flyder snakken mellem gæsterne.

"Vores gæster er forventningsfulde inden de træder ind i parken og bliver heldigvis forbløffede over alle lysene og figurerne. Særligt Livets Træ, som er det her store lysende træ midt i parken, er en helt særlig oplevelse for vores gæster." Siger Nadja Kalnæs, der er marketingchef for LUMAGICA.

Undervejs på oplevelsesruten, fortsætter magien i det hyggelige foodarea, hvor gæsterne bliver præsenteret for et lækkert udvalg af mad og drikke. I loungeområdets hyggelige atmosfære nyder de besøgende en bid mad og ikke mindst hinandens selskab, inden ruten fortsætter i parken.

Ruten afsluttes hos den smukke isdronningen, som oplyser parken og fuldender oplevelsen ved Brundlund Slot.

LUMAGICA afholder også julelysfestivaler i Odense med Enchanted Winter Forest, og i Ringsted med Christmas Wonderland. Alle lysfestivalerne kan findes på hjemmesiden www.lumagica.dk

• Kunst, kultur, underholdning

• jul
  • aabenraa

• Midtjylland

LUMAGICA afviklede for første gang en lysfestival i november og december 2020. “LUMAGICA – Enchanted Winter Forest” blev afholdt i Ringsted Lystanlæg og havde glæden af at samle mere end 55.000 gæster over de 23 åbningsdage i november og december 2020.

Hvert år vil du kunne opleve LUMAGICA’s lysfestivaler på forskellige venues i Danmark. I 2021 har Lumagica forskellige lysfestivaler på forskellige lokationer i Danmark.

Nadja Sandberg Kalnæs

Pressekontakt 31379545