Sexlegetøj behøver ikke at handle om kendte mærker for at være gode produkter

Vi kender det godt alle sammen. Mærkevarer er lækre at eje og mest af alt er det fordi det er mærket i sig selv, der er det interessante. Det gælder indenfor mange forbrugsområder, og indenfor sexlegetøj er det ingen undtagelse.

Det er faktisk ærgerligt at fokus på mærkevarer er så stort indenfor sexlegetøj. Det er mærkeligt, fordi det bestemt ikke er mærket, der afgør hvor dejlig og sanselig en oplevelse du får med fx en klitorisvibrator. Det er virkemåden og designet, der er det afgørende, siger Nikolaj Mackowski.

-står man som ung kvinde overfor at skulle købe sin første klitorisvibrator i et lækkert design, her tænker jeg specifikt på ringfinger vibratoren, og i et kendt varemærke, så skal man af med 1000,00 kr. eller mere. Det er rigtig mange penge.

Og tilføjer: Der findes rigtig mange gode og veldesignede produkter på markedet, der ikke er kendte mærkevarer og som koster en tredjedel af prisen. Der er simpelthen ingen objektiv grund til at spendere 1000,00 kr. eller mere, når et tilsvarende produkt kan købes for omkring 300-400 kr.

- og især ikke hvis man som førstegangskøber skal finde sit første sexlegetøj. Jeg plejer at bruge udtrykket: Less is more og det er ret relevant i denne her sammenhæng for et dyrt mærkeprodukt giver dig altså ikke en bedre kvalitativ oplevelse med sexlegetøjet. Den kvalitative oplevelse med sexlegetøjet udspringer af designet og virkemåden, ikke fordi det er et kendt mærke.

Spørgsmål: Hvor køber I jeres produkter henne? – vi køber vores produkter primært i Fjernøsten og desuden anvender vi os af hollandske og tyske grossister fordi grossisterne i Europa er ekstremt hurtige til at levere produkterne.

- det er dog vigtigt at forstå at Fjernøsten er det sted, hvor størstedelen af alt sexlegetøj bliver produceret uanset om det er en kendt mærkevare eller ikke, og fordi et sexlegetøjsprodukt er designet og fremstillet i Fjernøsten, gør det det automatisk ikke til et dårligere produkt. Det holder omkostningerne nede, og det er det, det hele handler om.

- et godt eksempel er en stor amerikansk producent af smartphones. Deres produkter er designet i USA og fremstillet i Fjernøsten. Det er jo ikke fordi de amerikanske smartphones er af dårlig kvalitet af den grund. Den eneste grund til at man gør det på denne måde, er profitmaksimering fra producentens side. Det kommer ikke forbrugeren til gode.

- det er derfor du med fordel kan købe et no brand-produkt og stadig få den samme kvalitative sexoplevelse til en tredjedel af prisen, afslutter Nikolaj Mackowski.

• Livsstil

• sexlegetøj
  • erotik
  • sex
  • kærlighed
  • parliv
  • par

• Hovedstaden

MakeLove er fascinationen af, at sexlegetøj kan genoplive ellers monotone parhold og bringe par tættere sammen. Sexlegetøj kan bidrage til et kvalitativt bedre sexliv for alle mennesker, og det er fundamentet bagved MakeLove ApS.

Nikolaj Florentz Mackowski

Pressekontakt Direktør