MAN optrapper salget af brugte køretøjer og åbner nyt TopUsed center i Storkøbenhavn

• MAN åbner nyt TopUsed center i Avedøre
  • Christian Weber er tiltrådt som ny salgskonsulent

Hos MAN er al handel med brugte lastiler, varebiler og busser samlet i én afdeling; MAN TopUsed.

Traditionelt er det danske marked ikke stort nok til at kunne aftage samtlige brugte MAN køretøjer, som handles ind og tages i bytte, når nye køretøjer sælges.

Derfor er hele verden en handelsplads for afsætningen af de mange brugte MAN lastbiler, varebiler og busser. Af samme årsag har det været naturligt for MAN, at placere sit hovedsæde for MAN TopUsed i Padborg, tæt ved den dansk/tyske grænse.

For at have mere fokus på salget af brugte køretøjer til danske slutkunder, åbnede MAN TopUsed i 2017. endnu et TopUsed center i Kolding. Dette var en naturlig disposition, da MAN i 2017 begyndte at markedsføre varebilen MAN TGE og derfor også begyndte at handle med brugte varebiler.

Stor efterspørgsel på brugte køretøjer

I takt med et stigende indenlandsk transportmarked, sammenholdt med den globale svære leveringssituation af nye køretøjer, har MAN TopUsed igennem de sidste par år oplevet en stigende dansk efterspørgsel på brugte køretøjer.

Derfor er tidspunktet lige nu helt rigtigt til at fokusere endnu mere på salget af brugte køretøjer til københavnske og sjællandske kunder. Som en naturlig konsekvens af dette, åbner MAN derfor endnu et TopUsed center i Avedøre, lige uden for København, hvor MAN i forvejen har en Full Service filial, med salg og service af nye lastbiler, varebiler og busser.

Ny salgskonsulent tager imod i Avedøre

For at kunne betjene kunderne bedst muligt, har MAN ansat Christian Weber, som ny salgskonsulent i TopUsed afdelingen.

Christian har et stort kendskab til både lastbiler og varebiler, og er derfor den rette til at tage en dialog med, for de kunder, som overvejer at købe en nyere brugt last- eller varebil, i stedet for en ny. Christian vil ligeledes indgå i en tæt dialog med salgskonsulenterne hos MAN i Greve og Avedøre, når kundernes bruge køretøjer skal vurderes i forbindelse med en evt. byttepris.

Næsten tomme hylder

Det går godt med salget af brugte køretøjer. Faktisk så godt, at der lige nu nærmest er udsolgt på de danske lagre. For at dække den store indenlandske efterspørgsel, har TopUsed afdelingen været i gang med opkøb af lastbiler og varebiler på de samme eksportmarkeder, som man ofte benytter som afsætningskanal, når lagrene er for store.

• man.dk
  • lastbil