MAN TGE: Milepæl er nået - nu 1.000 varebiler solgt i Danmark

Hos MAN er der både stolthed og glæde. For 3 år siden startede MAN med at sælge varebilen MAN TGE. Der skulle først opbygges en helt ny organisation. Ansættes salgskonsulenter og produktfolk. Mekanikere skulle trænes og reservedelsfolkene skulle til at sætte sig ind i et helt nyt ordresystem.

Derefter skulle den nye salgsorganisation i gang med at finde kunder. For MAN var der tale om nyt territorium. Der var ingen eksisterende varebilskunder i eget kundekartotek, man lige kunne starte med. Og ingen havde hørt om, at MAN nu også var begyndt at sælge og servicere varebiler. Så alle kunder skulle først erobres fra de eksisterende varebilsmærker.

I august 2020 blev en skarp milepæl nået. Her blev det et faktum, at nummerpladerne på MAN varebil nummer 1.000 blev monteret.

MAN TGE: en varebil i 3.5 tons klassen

Når man kigger på registreringstallene er det værd at bemærke, at MAN primært opererer i den tunge ende af varebilsklassen, med varebiler fra 3 til 5,5 tons, med hovedvægt på 3,5 tons. Dette segment er noget mindre end klassen under og derfor er bedriften med at få 1.000 glade kunder til at vælge en MAN TGE så meget desto større.

MANs lastbils-DNA overført til varebilerne

Selvom varebilsteamet hos MAN måtte starte helt fra begyndelsen, så er den ”lastbils-DNA”, de havde med til kunderne, ikke til at tage fejl af. Med 100 års lastbilsproduktion, har MAN om nogen oparbejdet en forståelse for hvad professionelle erhvervskunder har brug for, når det gælder køretøjer.

Hurtig service, både om dagen og om aftenen. Serviceaftaler og tilkøbsgarantier, der er tilpasset til erhvervskørsel, helt op til 10 år eller 600.000 km, og stor erfaring med individuelle opbygningsløsninger, er blot nogle af de tilbud, som MANs varebilskunder bliver mødt med og som de har taget godt imod.

MANs varebilschef Nicolai Sperling er ikke i tvivl om, hvorfor så mange kunder har valgt en MAN varebil. ”Vi har ikke store og fine udstillingsbygninger, hvor vi sidder og venter på at kunderne kommer ind. Vi har et professionelt team af dygtige salgskonsulenter, der er vant til at opsøge kunderne, for at tage en snak om deres behov. Ingen opbygning er for besværlig for os. Vi er vant til dette. Derudover har vi et førsteklasses tysk produkt og ikke mindst en serviceorganisation og et kundefokus, der kan måle sig med alle andre varebilsmærker på markedet” udtaler Nicolai Sperling, der glæder sig på hele organisationens vegne.

”Det er en milepæl vi har nået, og jeg glæder mig allerede til vi når 1.000 varebiler mere” slutter Nicolai sperling.

Danmark blandt MANs førende på varebilsområdet

Selvom Danmark er et lille land, så er det i den grad lykkedes, at få sat MANs varebil på landkortet. Faktisk så godt, at Denmark er blandt de absolut førende markeder for MAN varebiler, når der tages højde for markedets størrelse.

• van
  • varebil