Fra zero to royal: Løb 10 kilometer med kun to måneders træning

Manden bag fitness-maskinen Me-Mover vil i samarbejde med Wilson Kipketer og et team af professionelle på to måneder træne syv personer med skader og overvægt til at kunne løbe igen!

Det er en ambitiøs plan, han har. Jonas Eliasson er manden bag Me-Mover – en udendørs cardiomaskine, der er særlig skånsom for personer med skader, overvægt eller fysiske problemer – hans plan er at optræne syv personer med forskellige fysiske udfordringer til at gennemføre 10 kilometer løbet, Royal Run, den 21. maj i år, efter kun godt to måneders intensiv træning og coaching.

”Det er et ambitiøst projekt, der skal vise Danmarks befolkning, at alle er i stand til at opnå resultater med deres træning, selvom de er overvægtige eller har skader – at træning giver både glæde og langsigtede resultater. Alle syv deltagere har hver deres problemer, der hindrer dem i at løbe. Ved hjælp af Me-Mover skal vi over to måneder styrke deres kroppe, så de bliver i stand til at løbe igen,” forklarer Jonas Eliasson.

De syv personer, der skal deltage i projektet, har vidt forskellige træningsudfordringer. To personer lider af overvægt, en har en skade i benet, en er svækket efter et kræftforløb, en med manglende motivation, der skal tabe sig 5-10 kilo, en militærmand, der skal genoptrænes efter en operation og en militærmand med en rygskade, som har svært ved at finde en passende træningsform.

Et team af professionelle vejledere

Selvom Jonas Eliasson er idémanden bag projektet, understreger han, at det er et samarbejde mellem et team af professionelle, der foruden ham selv tæller: den tredobbelte verdensmester i 800 meterløb, Wilson Kipketer, diætist og personlig træner, Sandra Rasmussen, læge og tidligere landstræner for triatlon- og langrendslandsholdet, Ulrich Ghisler samt osteopati- og fysioterapiklinikken, “Klinik”, der i 2017 vandt prisen som årets behandler ved Danish Running Awards.

”Vi har et yderst kompetent team, der skal hjælpe og støtte vores deltagere, så de får mulighed for, psykisk og fysisk, at gennemføre deres mål. Hele temaet skal i samspil med deltagerne skabe rammerne for et vellykket projekt,” siger Jonas Eliasson.

Alle deltagere bliver fulgt af et filmhold, der dokumentere hele forløbet og løbende følger hver enkelt deltagers træningspas og følelsesmæssige op- og nedture. Det er muligt at følge med i deres udvikling på [website].

Selvom alle deltagere har hver deres motivation for at deltage i projektet, er målet for alle, at de ved hjælp af træningen med Me-Mover, bliver i stand til at løbe 10 kilometer på under en time.

Træning for alle

Hele idéen med projektet er at vise, at selvom du har et nedsat fysisk niveau, hvad enten det er på grund af overvægt, skader eller alder, så er det muligt at træne sin krop både skånsomt og effektivt.

”Der er mange danskere, der ikke træner simpelthen fordi, de har svært ved at finde en træningsform, der er tilpasset de udfordringer, alder, skader eller overvægt sætter på kroppens funktionsniveau. Det er det vi gerne vil vise med dette projekt, at alle uanset niveau kan træne med Me-Mover,” siger Jonas Eliasson.

For yderligere informationer om projektet, kontakt Jonas Eliasson på +45 50 22 22 40.

• Fritid

• zero2royal

It all started one afternoon in Stockholm, Sweden, when the founder and chief designer of Me-Mover, Jonas Eliasson, got really tired of his long, inactive and boring commute.

Living outside the city, he used the subway to get in, but the most time was spent getting to and from the train. Jonas was an avid in-line skater, but neither skating nor skateboarding could help him as cobble stone roads and frequent Swedish summer rains made the ride cumbersome and unsafe. Bikes were not an alternative as they were not allowed on the subway. There and then the idea of a compact, foldable vehicle was born.

The idea laid idle in Jonas head in many years, brought to daylight every once in a while, to add features or change construction. And finally in late 2008 Jonas decide it was time to bring the Me-Mover (then called FUT – Future Urban Transport) to life.

The company was officially founded in 2010 and Jonas gathered a stellar team to help form the company it is today.

Jonas Elisson

Pressekontakt CEO and Founder +45 50 22 22 40