Ny CEO skal sikre Memiras førerposition

Ny CEO skal sikre Memiras førerposition

Birgitta Stymne Göransson ny administrerende direktør og koncernchef for Memira Holding AB.

Birgitta Stymne Göransson er blevet udnævnt til ny administrende direktør og koncernchef for Memira Holding AB, som arbejder med synskirurgi på over 40 kliniker i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland. Efter fire år som koncernchef for Semantix tiltrådte hun sin nye stilling den 22. marts. Birgitta Stymne Göranssons erfaring inden for medicinteknik og fra sygehusbranchen stammer blandt andet fra hendes bestyrrelsesposter i Elekta AB og Apoteket Farmaci AB. Hun har ligeledes tidligere i sin karriere haft ledende positioner hos blandt andet Gambro og hos varehuskæden Åhlens. Hun er desuden med på den svenske erhvervsnyhedesavis Veckans Affärer’s liste over Sveriges 125 mest indflydelsesrige kvinder.

Memira har haft en stærk vækst siden starten af 2007 og er idag markedsledende i Norden. Memira er desuden Europas hurtigst voksende kæde inden for synskirurgi. Med Investor Growth Capital som hovedejer satser Memira fortsat  på ekspansion for at kunne tilbyde flere personer muligheden for at få et helt nyt syn. Dette sker gennem investering i ny teknik samt nyetableringer.

”Memira er inde i en stærk ekspansionsfase og har brug for en klarsynet leder med branchekendskab og  med erfaring inden for virksomhedsudvikling. Vi er glade for, at det lykkedes os at få Birgitta Stymne til at udfylde denne position. Jeg og resten af bestyrelsen ser meget frem til at arbejde sammen med hende.” udtaler bestyrelsesformand  Jan Stenberg.

”Memira er et professionelt og veldrevet firma med en stærk forretningside og med mange engagerede og kompetente medarbejdere. I samarbejde med kollegaer og bestyrelsen vil jeg arbejde på at  befæste Memiras markedsposition og fortsætte den fremgangsrige ekspansion af synskirurgi i og udenfor Norden” siger Birgitta Stymne Göransson.

Ved spørgsmål kontakt:
Bestyrelsesformand Jan Stenberg  +46 070-225 98 84
Adm. Dir /Koncernchef Birgitta Stymne Göransson +46 0706-224303
For billeder og yderligere information se: www.memira.nu/press

Memira er Nordens største øjenlaserkæde, og har over 200 ansatte og næsten 50 klinikker i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland. Memira behandler titusinde kunder hvert år for nærsynethed, langsynethed og bygningsfejl. Memira er desuden ledende inden for behandling af aldersbetinget langsynethed – en behandling som eliminerer behovet for progressive briller og læsebriller. En laserbehandling med den nyeste teknik varer mellem 5-90 sekunder, og de fleste kan herefter være tilbage på arbejde allerede den næste dag.

Relateret materiale

Memira er Skandinaviens største kæde af øjenlaser og refraktiv øjenkirurgi med næsten 40 klinikker i Danmark, Sverige og Norge.

Memira er Skandinaviens største øjenlaserkæde, og har ca 200 ansatte og næsten 40 klinikker i Danmark, Sverige og Norge. Memira behandler tusinde kunder hvert år for nærsynethed, langsynethed og bygningsfejl. Memira er desuden førende inden for behandling af aldersbetinget langsynethed og kan hjælpe personer der har progressive briller og læsebriller.

Rådhuspladsen 75, 5 sal
DK-1550 København V