Fra i dag kan du sætte dig bag rattet i 20 nye A-Klasser hos SHARE NOW

Fra i dag kan du sætte dig bag rattet i 20 nye A-Klasser hos SHARE NOW

Mercedes-Benz har leveret 20 splinternye A-Klasser til den populære bybils-tjeneste, SHARE NOW. Dermed kan brugerne af den fleksible tjeneste køre sommeren i møde med stil og maksimal komfort i én af de i alt 40 A-Klasser, som nu er inkluderet i tjenesten.

Hvis du er blandt de danskere, som i øjeblikket planlægger sommerferien som en ’staycation’, så er det måske værd at overveje, om noget af ferien skal planlægges som weekendture eller éndagsture til nogle af de mange oplevelser, Danmark har at tilbyde.

Flere og flere danskere benytter fleksible løsninger som bybilstjenesten SHARE NOW, hvor oplevelserne kun er en hyggelig køretur væk, uanset om det er en weekend i sommerhus, en tur til Louisiana eller en shelter-overnatning i skoven, som trækker. En landsdækkende undersøgelse foretaget af MediaCom Insight understreger tendensen og viser, at 39 % af danskerne i Region Hovedstaden i højere grad end før covid-19 overvejer at holde weekendferie i Danmark. Hele 51 % i hovedstaden, hvor det er muligt at benytte SHARE NOW, overvejer endda at bruge hele sommerferien i Danmark.

Hos Mercedes-Benz ser man stor fremtid i dele-koncepter:

”Vi ser flere tegn på, hvordan det traditionelle ejerskab af bilen skifter mod mere fleksible løsninger som mini-leasing og bybils-tjenester som SHARE NOW, hvor man som kunde helt undgår bekymringer om service, tankning, parkering og andet. I stedet skal man bare sørge for at planlægge hyggelige oplevelser og køre afsted. Det er maksimal frihed, og det er netop det, de nye generationer af bilbrugere kommer til at efterspørge. Derfor er vi glade for også at kunne levere oplevelsen af premiumbiler i SHARE NOW,” siger Simon Lindegaard, som er salgschef for Mercedes-Benz i Danmark.

Morten Jakobsen, Managing Director hos SHARE NOW Danmark, ser en stor fordel i at have premium modeller som A-Klassen i flåden:

”Selvom vores kunder ikke ejer bilerne selv, så er der ingen tvivl om, at de værdsætter kvalitet og design, og her er Mercedes-Benz og A-Klassen et meget populært valg. Kunderne får oplevelsen af høj kørekomfort, højt udstyrsniveau og god plads til netop de længere ture. Derfor er den også ekstra populær nu, hvor mange ferieplaner ser lidt anderledes ud end normalt. Vi er faktisk så glade for samarbejdet med Mercedes, at vi udvider flåden med flere Mercedes-modeller, forhåbentligt allerede i 2020.”

Lige nu kan danskerne gäre brug af den sommerkampagne, som SHARE NOW har sat i søen, så man blandt andet kan komme rundt i Danmark i en Mercedes A-klasse til sommerpris: https://www.share-now.com/copenhagen/priser/

SHARE NOW er resultatet af et joint venture mellem BMW Group og Daimler Mobility AG, hvor de to services DriveNow og car2go er lagt sammen og omdøbt til SHARE NOW. Tjenesten tæller flere end 14.000 biler fordelt i 16 byer i 8 lande på tværs af Europa.