John Mogensen-hit sætter strøm til ny Mercedes-kampagne

John Mogensen-hit sætter strøm til ny Mercedes-kampagne

For to år siden fejrede Mercedes-Benz varebilen Vito med en genindspilning af Jens Brixtoftes udødelige Grand Prix-vindersang “Video-Video” med den alternative titel “Vito-Vito”. Nu er der lagt an til den svære to’er, og denne gang er det den fuld-elektriske søstermodel eSprinter, som har fået hovedrollen.

I 1982 sang en blot 25-årig Jens Brixtofte sig ind i vores hjerter med sit Grand Prix-hit “Video-Video,” og i 2019 gentog han successen med den omskrevne version “Vito-Vito.” Nu er opfølgeren en realitet, og der er ikke så lidt at leve op til, for “Vito-Vito” var nemlig en dundrende succes, der kørte “nat og dag” på tværs af alle relevante mediekanaler.

Nyeste musikalske indslag fra den tyske bilproducent tager udgangspunkt i Vitos rummelige og fuld-elektriske storesøster, eSprinter. Og denne gang er der tale om en vaskeægte kærlighedshistorie mellem Mester fra Mercedes Vans’ populære reklameunivers “Mester & Svend” og hans nye Mercedes eSprinter – alt sammen til tonerne af John Mogensens “Nina, kære Nina” fra 1975, der til lejligheden er blevet nænsomt omskrevet under titlen “Sprinter, kære Sprinter”.

“Formålet med kampagnen er selvfølgelig at sætte fokus på vores elektriske varebiler, men derudover handler den mindst lige så meget om at hylde vores kunder – særligt håndværkerne – med Mester og Svends humoristiske univers. Det er jo en sang, som de fleste kan synge med på, og vi håber, den bryder igennem støjmuren og giver et smil på læben,” siger marketing manager hos Mercedes-Benz Vans i Danmark, Sandra Schultz Pedersen.

Denne gang var der – af indlysende årsager – ikke mulighed for at have ophavsmanden bag mikrofonen, men til gengæld er selve sangen blevet en del mere elektrificeret til lejligheden. Og så Spilles Mester i øvrigt af Lado Hadzic, der må siges at være perfekt castet til rollen. Han arbejdede nemlig som byggesagkyndig, inden han gjorde alvor af drømmen og kastede sig over skuespillet.

Tre ud af fire håndværkere kan klare sig på el
Kampagnen har til formål at gøre op med de typiske fordomme om elektriske varebiler. Ifølge en undersøgelse foretaget af YouGov for Mercedes-Benz kører tre ud af fire håndværkere nemlig i gennemsnit mindre end 100 kilometer om dagen – og dermed kan arbejdsdagen nemt klares i eSprinter, som kører op til 143 kilometer på en opladning (WLTP) og kan lynlades fra 10 til 80 procent på ned til 25 minutter.

Kampagnen har desuden fokus på Mercedes-Benz ServiceLeasing, som er specifikt målrettet erhvervskunder og gør det muligt at køre eSprinter fra 2.695 kroner om måneden inklusive service med en førstegangsydelse på 35.000 kroner over 48 måneder med 60.000 kilometer.

Selvom det måske vil overraske nogle, er eSprinter i mange tilfælde endda et billigere bekendtskab sammenlignet med det dieseldrevne alternativ, når alle omkostninger regnes med. De løbende besparelser i både grøn ejerafgift og diesel løber nemlig op.

Hvis man overvejer at skifte diesel ud med el, men endnu ikke er helt sikker på, om hverdagens opgaver kan klares i en lydløs og 100 procent elektrisk eSprinter, kan man teste eSprinter med det nye koncept Try&Buy. Konceptet gør det nemlig muligt for erhvervsdrivende at korttidsleje eSprinter i 1-6 måneder til en fordelagtig pris.

“Sprinter, kære Sprinter” kommer til at køre på sociale medier og kan ses i sin fulde længde her.