Et forkølelsessår kommer altid ubelejligt – lad Compeed hjælpe dig!

Hurtigere heling med Compeed Forkølelsessårsplaster

I perioder med skiftende temperaturer er det almindeligt at opleve udbrud af forkølelsessår. Vidste du, at Compeeds plaster til forkølelsessår både fremskynder heling og gør såret mindre synligt? Det skaber desuden et virusskjold, der reducerer risikoen for at videregive infektionen.

Forkølelsessår har fået sit navn, fordi det ofte bryder ud, når du er forkølet, og immunsystemet er påvirket. Såret ved munden skyldes dog ikke selve forkølelsen, men er forårsaget af et virus kaldet Herpes Simplex, som cirka 75% bærer rundt på. Alle, der har virusset, ved, at et forkølelsessår både kan svide, være smertefuldt og give hævelse ved munden.

Hurtig lindring af forkølelsessår

Heldigvis findes der hurtig og enkel hjælp. Compeed Forkølelsessårsplaster med hydrokolloidteknologi indeholder en aktiv gel, der skaber et optimalt bakteriefrit miljø, der forhindrer skorpedannelse og dermed ardannelse samt fremskynder heling. Ideelt set bør du begynde at bruge plastret, så snart du begynder at mærke den prikkende fornemmelse af, at et forkølelsessår er på vej – plastret virker med det samme, og virkningen varer igennem alle stadier, så man undgår at såret bliver værre.

Virkningen holder op til 12 timer

Compeed forkølelsessårsplaster er den optimale hjælp mod forkølelsessår, fordi plastret virker i op til 12 timer. Det betyder, at man ikke behøver røre munden så ofte, som når man anvender en creme eller gel, og derved minimerer man risikoen for at overføre smitte. Plastrets diskrete design betyder desuden, at såret er mindre synligt, og det er for eksempel muligt at have læbestift oven på plastret, så man kan føle sig ”som man plejer”. Samtidig beskytter plastret såret og skaber et virusskjold, der reducerer risikoen for, at virus spredes.

Faktorer, der giver udbrud

Viruset Herpes Simplex ligger i dvale i kroppen og går typisk i udbrud og giver forkølelsessår ved følgende påvirkninger:

• Kulde eller varme
  • Forkølelse (eller andet, der påvirker immunforsvaret)
  • Sollys
  • Stress
  • Menstruation

Compeed Forkølelssessårsplaster fås hos Matas, Helsam, i helsekostbutikker, på apoteker og i dagligvarehandlen.

Forhandles i pakker á 15 stk.
Vejledende udsalgspris DKK 89,95

For yderligere information og instruktionsvideo se https://www.compeed.dk/produkter/?category=compeed-forkolelsessar

eller kontakt

Local Brand Manager, Pia Bastrup Poulsen,