Busser skifter pladser på Silkeborg Trafikterminal

Fra 25. juni 2017 får busserne i Silkeborg både nye køreplaner og nye holdepladser på Silkeborg Trafikterminal. De nye holdepladser bliver ændret for at skabe bedre plads til de mange afgange til/fra Silkeborg.

Både kunder og busser skal ændre vaner 25. juni 2017, hvor busserne vil holde inden for 4 områder, frem for faste perroner som tidligere. Midttrafik har i samarbejde med Silkeborg kommune valgt at ændre på busserne holdepladser for at skabe bedre plads til de mange afgange til/fra Silkeborg.

Bussernes perroner (holdepladser) bliver opdelt i fire områder fra 1-4. Hvert område har tilknyttet tre perroner, og busserne kan holde ved alle tre perroner inden for et område. Busserne kører frem til forreste ledige perron. Ankommer én af område 1’s busser fx til Silkeborg Trafikterminal, hvor perron A er optaget, vil bussen holde ved perron B og næste bus vil holde ved perron C.

Område 1 – (Perron A, B og C)

Område 2 – (Perron D, E og F)

Område 3 – (Perron G, H og I)

Område 4 – (Perrson J, K og L)

Opdelingen af holdepladser i områder giver et bedre flow for busserne på Silkeborg Trafikterminal og sikrer samtidig, at der altid er plads til bussen i det område, hvor den skal holde. Kunderne får dermed lettere ved at se om deres bus holder klar til påstigning , når busserne ikke længere holder bag hinanden som tidligere.

Se vedhæftede oversigt

Midttrafik gør opmærksom på, at en række ruter starter ud med kørsel efter særlige ferieplaner til køreplanskiftet 25. juni 2017.