Gå til indhold
Infarm er et globalt netværk af urban farms, der har fokus på bæredygtighed og kortere distancer mellem produkt og forbruger. Produktionen i Greve får besøg af Venstre-folketingsmedlem.

Innovativ fødevareproducent får besøg af folketingsmedlem

Pressemeddelelse, oktober 2022

Infarm i Greve får besøg af Venstre-folketingsmedlem, Morten Dahlin, som vil få en rundvisning på fabrikken samt en gennemgang af Infarms banebrydende tilgang til fødevareproduktion.

Morten Dahlin blev valgt i Folketinget i 2019 og sidder desuden i Greve byråd. Morten er hurtigt blevet en fremtrædende figur i Venstres folketingsgruppe og er blandt andet formand for retsudvalget.

”Infarm er en meget interessant og innovativ virksomhed, der nytænker fødevareproduktion. Det er i sig selv interessant, men for mig som en politiker, der har rødder på kanten af den københavnske vestegn, er det særligt glædeligt, at Infarm har valgt at placere sine faciliteter både i Taastrup, Køge og nu Greve. Det tager jeg som et godt tegn for fremtiden for vores lokale virksomheder, men også for dansk fødevareproduktion” siger Morten Dahlin.

Den lille produktion i Greve åbnede for 4 uger siden, og Morten Vedel, der er Nordic Country Manager i Infarm, glæder sig ligeledes til at vise den frem: ”Jeg ser frem til at vise Morten vores faciliteter og særligt produktionen, som er unik for os. Vi er stolte over at kunne bidrage med den nødvendige omstilling af samfundet. Det glæder jeg mig til at fortælle Morten Dahlin om”

Morten Dahlin besøger Infarm i Greve torsdag den 20. oktober kl. 10.00, og der vil være mulighed for billeder og interviews.

For yderligere information kontakt Niels Jensen på nj@mldk.org eller 20 10 79 11.

Regions

MLDK Mærkevareleverandørerne er et interessefælleskab for 100 mærkevareleverandører til dansk detailhandel og Away From Home.

Vi blev stiftet i 1968 og har siden da, arbejdet for et bæredygtigt, innovativt og effektivt marked med fair ramme- og samhandelsvilkår til gavn for de danske forbrugere. Vi har stor fokus på at bidrage til forbrugernes adgang til et inspirerende og alsidigt mærkevareudbud i de kanaler og på de platforme, hvor forbrugerne køber vores medlemmers produkter.

Vi tror desuden på, at et samarbejde med både kunder og vores europæiske moderorganisation (AIM) samt foreninger, politikere og organisationer er vejen frem.

Om MLDK Mærkevareleverandørerne

MLDK Mærkevareleverandørerne er et interessefælleskab for 100 mærkevareleverandører til dansk detailhandel og Away From Home​.

Vi blev stiftet i 1968 og har siden da, arbejdet for et bæredygtigt, innovativt og effektivt marked med fair ramme- og samhandelsvilkår til gavn for de danske forbrugere​. Vi har stor fokus på at bidrage til forbrugernes adgang til et inspirerende og alsidigt mærkevareudbud i de kanaler og på de platforme, hvor forbrugerne køber vores medlemmers produkter​.

MLDK Mærkevareleverandørerne
Havnegade 39