Sommerens store hit på M/S Museet for Søfart er rumperolleræs i dokken. Hver dag i skolernes sommerferie er der særlige aktiviteter for børn og familier. I år kan børnene også bygge en hjuldamper og søsætte den i bassinet.

Sjasksjov sommer på Museet for Søfart

Sommeren på M/S Museet for Søfart er fuld af eventyr, oplevelser og sjasksjove aktiviteter for hele familien. Vi har bassin i dokken, nyheder i Sømandsværkstedet og udstillinger i børnehøjde. Byg din egen hjuldamper og søsæt den i sjaskebassinet i dokken. Lav et magisk drømmeakvarium, der lyser i mørke. Du kan også tage familien med ombord i ’DRØMMESKIBET’ - M/S Museet for Søfarts store legeunivers for børn og legesyge voksne. I kan også battle i sømandskaraoke og køre ræs i dokken på museets specialdesignede rumpejoller - en slags gokarts med sejl, der kører, når du vrikker med rumpen.

I år kan du også tage  bedsteforældrene med til fotosalonen BETTE MATROS om dengang mange danske børn gik på danseskole eller til fotografen i matrostøj.  Få å alle historierne fra bedstefars barndom – og tage en matros-selfie,

”M/S Museet for Søfart er et sted, hvor flere generationer kan mødes og foretage sig noget aktivt sammen. Efter et langt coronaår trænger mange børn og voksne til gode, sjove og udfordrende fælles oplevelser. Med vores børnevenlige udstillinger og et stort sommerprogram er vi klar til at give dem det,” siger Ulla Tofte, direktør for M/S Museet for Søfart.

Familier med større børn kan gå på opdagelse i et magisk undervandslandskab af kæmpestore koraller og fantasifulde kreationer i den anmelderroste særudstilling ’OCEANISTA - Havet & moden gennem 100 år’. Se bl.a. en søslangekjole og et stykke tatoveret hud fra en død sømand.

Aktiviteter for børn og familier: Alle dage i sommerferien kl. 11.30 - 17
M/S Café har rykket loungeområdet ud i dokken, og børnemenuen bliver serveret i model af skibscontainer.
Læs mere på: https://mfs.dk/sommer/

Mest for voksne
Hver tirsdag og fredag kl. 11.30. Introduktion til ‘OCEANISTA – Havet & moden gennem 100 år’. Gratis med entrébillet til museet. Læs mere her.
Grill & Jukebox - sommeraftener med grill og hygge i dokken på M/S. Læs mere her.

For yderligere information eller interviews:
presseansvarlig Heidi Vesterberg, hv@mfs.dk, mobil 2613 1075