VOV! Dyr ombord på M/S Museet for Søfart

Vinterferien står i dyrenes tegn, når sømandens tobenede, firbenede og tusindbenede rejsekammerater indtager museet fra d. 9. februar. Tag din hund med og få lavet et portrætfoto, se den nye fotoudstilling for børn, ’Jeg er en papegøje…’, kom på dyreworkshop og tag med på gratis familierundvisninger med Kaptajn Storm og papegøjen Diego.

Lige så længe mennesker har sejlet, har dyr været med ombord – enten som mad, selskab eller ubudne gæster. På M/S Museet for Søfart er der derfor i vinterferien fokus på sømændenes tobenede, firbenede og tusindbenede rejsekammerater fra d. 9. til d. 18. februar.

Kutlinger, krabber og portrætfoto med din hund
Er hunde interesserede i søfart? Find ud af det første weekend af vinterferien - d. 10.-11. februar - hvor man kan tage hunden med på museum og få foreviget sig selv i matrostøj sammen med sin bedste ven.

Man kan også studere skibsdyr i museets workshop fra d. 9. februar til d. 18. februar. I dyreworkshoppen, der er lavet i samarbejde med Øresundakvariet, kommer man helt tæt på skibenes lyslevende dyr - både dem på dækket og de ubudne gæster i ballasttanken. Man kan bl.a. nærstudere og blive klogere på sortmundede kutlinger, krabber, larver og melorme.

Jeg er en papegøje
9. februar åbner også museets nye fotoudstilling for børn ’Jeg er en papegøje…’. Her kan man gå på opdagelse i historiske fotos fra museets arkiv og nyere fotos af sømænd og opdagelsesrejsende i selskab med alt fra papegøjer til hvaler. Udstillingen er fortalt og skrevet af blandt andre Emil og Theis Erichsen, kendt fra tv-programmet ’Kurs mod fjerne kyster’.

Gratis familierundvisninger med Kaptajn Storm
Kaptajn Storm og papegøjen Diego huserer i museets udstillinger, og hver dag i vinterferien kan man gøre dem selskab på en af de gratis familierundvisninger. Man prøver bl.a. kræfter med at navigere og binde knob på ægte sømandsmanér. Der er beskøjter til at tage den værste sult og et stempel i sømandsbogen som bevis på, at man har klaret rejsen.

’Jeg er en papegøje…’ Fotoudstilling for børn
Fra 9. februar.

Tag hunden med og få et portrætfoto
10.-11. februar.

Dyreworkshop
Fra 9. februar til og med d. 18. februar.

Gratis rundvisninger med Kaptajn Storm
Kl. 12.00 og 13.30 fra d. 10. februar til og med d. 18. februar.