Version 4.0 af MyDesk er ude nu

MyDesk 4.0 ude nu

MyDesk har netop lanceret den næste version af applikationen, som indeholder en række forbedringer og funktioner, der vil gøre det lettere for ledelse og medarbejdere at administrere og reservere fleksible arbejdspladser.

I det følgende præsenterer vi features for den nye MyDesk v. 4.0, der er ude nu på Android og IOS.

TimeSlot Booking

Brugere kan nu lave reservationer ned på timeniveau, hvor det tidligere kun har været muligt at booke hele dage.

Calendar View

Den nye defaultvisning for reservationer. Kalendervisning gør reservationsflowet lettere og mere genkendeligt. Dels ligner det noget, der er velkendt, og samtidig giver det et bedre visuelt overblik over reservationer.

MultiBooking

I tillæg til Calendar View introducerer vi muligheden for at udvælge specifikke dage i stedet for kun sammenhængende dage. I den tidligere version skulle man f.eks. foretage tre reservationer for at booke mandag, onsdag og fredag, hvilket nu kan gøres med én reservation. Dage kan desuden vælges vertikalt, så man f.eks. kan markere hver mandag til hjemmearbejde.

Booking for medarbejdere

Manageren kan enkelt og hurtigt danne sig et overblik over, hvor medarbejderne er på pågældende dage gennem Calendar View. Desuden er det nu muligt at oprette, redigere og slette reservationer på vegne af medarbejdere.

Booking for kollega

Hvis denne funktion aktiveres, kan medarbejderen få lov til at booke på vegne af sine kollegaer.

MyProfile

På MyProfile kan man angive præferencer ift. plads, og hvorvidt man ønsker at blive adviseret ved check-in osv.

MyTeams

Tidligere har applikationen haft funktionen MyTeam, der nu er blevet udvidet til MyTeams. Det betyder, at brugeren kan definere sine teams på tværs af organisationen, og de samme personer kan indgå i flere teams. Det er også muligt at pre-definere et eller flere teams, som automatisk opdateres for den enkelte medarbejder (f.eks. ’Min afdeling’). Disse teams administreres af Admin og kan ikke slettes af medarbejderen.

Preferred Seat Booking

Baseret på brugerens egne præferencer gør vi reservationerne lettere. Som udgangspunkt vil systemet forsøge at vælge den plads på lokationen og området, som man har sat som sin præference. Er pladsen optaget, kan man let og enkelt vælge en anden.

Scan & Book

Alle reservérbare pladser er nu udstyret med en QR-kode, som kan udskrives gennem MyDesk-administration og sættes på bordene. Dette har to formål:

1. Foretage en AD Hoc booking når man kommer ind på kontoret. Har man ikke en reservation, vil man få mulighed for at booke pladsen gennem denne funktion. Man vil få at vide straks, om og hvornår pladsen er ledig.

2. Check-in: Hvis man har reserveret en plads og scanner, kan man bruge denne funktion til at checke ind på pladsen.

1-Click Seat Reduction

Det er nu muligt med et klik at reducere antallet af reservérbare pladser for et område eller på tværs af områder for hele lokationen. Hvis en plads er fjernet fra at kunne bookes, vil alle fremtidige reservationer på denne plads blive slettet og brugeren blive notificeret. Pladserne bliver systematisk taget ud af booking beregnet på placering og afstand til omkringliggende pladser. Den plads, der er tættest på, vil altid være den næste, der bliver fjernet. Pladserne slettes ikke, men deaktiveres blot for booking, og kan hurtigt reaktiveres igen.

Visual Upgrade

Der er desuden foretaget mindre opdateringer af design og navigation særligt ift. Calendar View og bookingflow.

Tilpasning til individet

Med ovenstående funktioner har MyDesk fået en overhaling ift. brugervenlighed og mulighed for tilpasning til individet. Vi håber, at I vil tage godt imod ændringerne og ser frem til at få feedback fra jer, om og hvordan applikationen har forbedret arbejdsmiljø og fleksibilitet i jeres virksomhed.

Har I ikke taget springet med implementering af fleksible arbejdspladser endnu, så er den nye, forbedrede version en perfekt lejlighed. Kontakt adm. direktør Michael Ries på 40279941/mr@mydesk.io for en pris, og hør nærmere, hvordan MyDesk også kan hjælpe jeres virksomhed fremad.

Jesper Bo Larsen

Pressekontakt Co-founder & Partner PR & Kommunikation 26202728 LinkedIn

Implementer og administrer fleksible arbejdspladser

MyDesk er en app for virksomheder til administration og optimering af kontorer, hjemmearbejdspladser, kantinedrift, rengøring og parkering.

MyDesk
Bækkeskovvej 5