Frivillig tilbagekaldelse af begrænset mængde NAN EXPERTPRO HA 1

Frivillig tilbagekaldelse af begrænset mængde NAN EXPERTPRO HA 1

D. 13 december 2023:

Sundhed og sikkerhed for babyer er vores allerhøjeste prioritet.

Som konsekvens af vores strenge protokoller for produktkvalitet og sikkerhed tilbagekalder vi frivilligt en begrænset mængde modermælkserstatning på grund af potentiel tilstedeværelse af Cronobacter sakazakii.

De berørte produkter er: NAN EXPERTPRO HA 1 (artikel nr. 12489069) med batch nummer 33120742C2 og udløbsdato 11.2025 som er solgt til få butikker og online webshops i perioden 29.11.23 til d 13.12.23. Vi estimerer at kun få produkter er solgt til forbrugere.

Batchnummeret og udløbsdatoen for det pågældende produkt findes bunden af dåsen. Ingen andre produkter eller produktbatch er berørt af dette.

Butikker og offentlige myndigheder er informeret og de relevante processer er igangsat for tilbagekaldelsen.

Det er vigtigt at understrege, at der ikke er fundet Cronobacter sakazakii i produkter distribueret til salg, og der er heller ikke rapporteret om nogen hændelser med sygdom i forbindelse med indtagelse af produktet. Cronobacter sakazakii findes almindeligvis i miljøet og forårsager generelt ikke alvorlig sygdom hos raske individer. Ved mistanke om sygdom eller ubehag efter indtagelse af det omtalte produkt, anbefaler vi at konsultere egen børnelæge og forklare årsagen til henvendelsen.

Tilbagekaldelsen tages som en forsigtighedsforanstaltning som et led i vores strenge protokoller for produktkvalitet og sikkerhed.

Kontaktinformation:

Forbrugere: Kontakt venligst Forbrugerkontakt på Nestlés hjemmeside, skriv til "forbrugerkontakt@dk.nestle.com" eller ring på 80300100.

Kunder: Kontakt venligst Nestlés Kundeservice på hjemmesiden

Medier: Kontakt venligst Anna Hagemann Rise på anna.rise@dk.nestle.com

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 187 lande i verden og har 308.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 580 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og KitKat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.