Gå til indhold
Verdens største fødevarevirksomhed, Nestlé, kom ud af første halvår 2018 med en omsætning på 282 milliarder danske kroner.

Nestlé leverer 2,8 pct. organisk vækst

Nestlé, der er verdens største fødevarevirksomhed, omsatte i første halvår af 2018 for 282 milliarder kr. og havde en organisk vækst på 2,8 pct. Det viser koncernens regnskab for årets to første kvartaler, der viser øget salg i bl.a. Kina og USA.

Nestlé-koncernens CEO, Mark Schneider, udtaler i forbindelse med regnskabet:

”Vores første halvår bekræftede, at vores strategiske initiativer og strenge gennemførelse af dem klart giver resultater. Nestlé har fastholdt den opmuntrende organiske vækst i omsætningen, som vi så i begyndelsen af året. Markederne i USA og Kina viste især en meningsfuld forbedring. Vi var også tilfredse med den øgede organiske vækst i vores kategori for børneernæring, der er et kerneområde for os.”

Nestlé fastholder sine salgsmål for 2018 og fastholder også virksomhedens forventninger til hele året med en organisk vækst i omegnen af 3,0 pct.

I Danmark har første halvår budt på fornuftige resultater på tværs af Nestlés mange produktkategorier, som dækker fx kaffe, chokolade, morgenmad, børne-ernæring, medicinsk ernæring og saucer/fonder.

”Succes er, når vi formår at vækste i vores primære kategorier og samtidig udforsker og udnytter potentiale på nye mindre kategorier og subkategorier. Vi har relanceret Danmarks største instant kaffe, Nescafé Gold, og forbrugerne har taget godt imod den nye, forbedrede smag. Derudover har vi bl.a. succesfuldt lanceret nye vegetarprodukter under brandet Hälsans Kök, ” siger landechef Henriette Kjær Schmidt, Nestlé Danmark.

Nescafé er et af verdens største brands, som der verden over drikkes 6.000 kopper af – i sekundet.

Den varme sommer har også øget interessen for produktet Resorb, der fås på apoteker og opretter væskebalancen – ikke bare hos motionister og løbere, men også generelt.

”Det er helt essentielt, at danskerne får mere viden om væske- og saltbalancen under dehydrering. Det viser de seneste måneders meldinger om flere tilfælde med dehydreringer på landets skadestuer,” siger siger Susanne Wolff, videnskabelig rådgiver i Nestlé Health Science og Ph.D i Human Ernæring.

”Når kroppen udsættes for så meget sol og varme, som vi har set den seneste periode, er det vigtigt ikke blot at få rigeligt med væske, men også at huske, at salte og mineraler udgør en vigtig del af balancen. Når vi sveder, taber vi ikke kun væske, men også salte og mineraler. Hvis vi ikke husker på at få genoprettet den naturlige balance, kan det give hovedpine, træthed og i værste fald dehydrering,” siger hun.

Dehydrering skyldes nemlig ikke kun væskemangel, men i høj grad ubalance i salt- og mineralbalance – dvs. man kan ikke nøjes med kun at drikke vand.

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 189 lande i verden og har 328.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 600 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som Nescafé, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og Kit Kat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.

Yderligere informationer fås ved henvendelse til kommunikationschef Martin Broberg, Nestlé Danmark: 2321 2371

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.