Nestlé vil hjælpe 10 millioner unge

Nestlé vil hjælpe 10 millioner unge

Inden 2030 vil Nestlé hjælpe 10 millioner unge ved at skabe adgang til økonomiske muligheder gennem det globale ungdomsinitiativ Nestlé needs YOUth. Det fortalte Nestlés CEO, Mark Schneider, i dag ved FNs generalforsamling i New York.

Det globale innitiativ samler alle de igangværende projekter, som Nestlé har udviklet for at støtte ungdommen. Også de lavet i samarbejde med andre aktører, såsom Alliance for YOUth.

Udover jobparathed, fokuserer initiativet nu også på den næste generation af landmænd og entreprænører i hele Nestlés værdikæde. Formålet er at opfordre til innovation, blandt andet ved at søge løsninger på specifikke udfordringer på den åbne platform, HENRi@Nestlé.

Som en af de første virksomheder nogensinde har Nestlé desuden sluttet sig til det internationale projekt Global Initiative on Decent Jobs for Youth, der er ledet af den internationale fagforening, International Labour Organisation (ILO).

Ved FNs generalforsamling understregede Mark Schneider, at investeringer i ungdommen er nødvendige for at nå FNs 17 bæredygtige udviklingsmål. Samtidig er investeringerne på længere sigt vigtige for erhvervslivet, hvis man også i fremtiden skal være i stand til at booste handelsliv og den globale økonomi.

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.