”Vi vil vise hvem vi er”

”Vi vil vise hvem vi er”

”Vi vil gerne vise, hvem vi er. Derfor har vi lavet en personlig – og anderledes – karrieresektion på vores hjemmeside. Vi håber og forventer, at den vil få endnu flere dygtige mennesker til at søge job hos os.”

Det siger Lisbet Højgaard, HR Business Partner i Nestlé Norden. Hun har været en af hovedkræfterne bag den nye og omfattende karrieresektion på Nestlés fire nordiske hjemmesider. Sektionen skal give kommende ansøgere i Nestlé optimale muligheder for at få et indblik i, hvad det vil sige at arbejde i Nestlé, og hvilke karrieremuligheder der findes i verdens største fødevarevirksomhed med 340.000 ansatte i hele verden.

”Vi er en attraktiv virksomhed. Men der er også stor konkurrence om at få de bedste ansøgere. Det betyder, at man som virksomhed skal skille sig positivt ud fra de andre, og det gør man bl.a. ved at have en spændende og informativ karrieresektion på sin hjemmeside,” siger Lisbet Højgaard.

Sektionen indeholder bl.a. mange informationer om Nestlé som virksomhed – produkter, historie, visioner, værdier mv. Men den indeholder som noget usædvanligt og nyt også meget personlige beretninger fra nogle af Nestlés medarbejdere – fx om hvordan deres opvækst var med til at forme dem, og om hvordan de fra barnsben fandt egenskaber eller havde oplevelser, som de senere har brugt i deres karriere i Nestlé Norden

En marketingchef har fx boet et år i Japan som 13-årig, og det var med til at give ham et ekstra perspektiv på tilværelsen – et perspektiv, som han i dag hver dag har gavn af i den globale virksomhed, Nestlé er.

En anden fortæller om, hvordan han som seks-årig fik lov til at styre sin fars båd, og om hvordan den markante oplevelse minder ham om hans job i dag, hvor han skal vælge den rigtige retning – også når tingene udvikler sig uventet.

De forskellige beretninger indeholder også en LinkedIn-feature.

”Ved at trykke på den kan man komme på LinkedIn-profilen hos de medarbejdere, der på karrieresektionen fortæller om deres karrierer i Nestlé. Det betyder, at besøgende på karrieresektionen kan se, om de kender nogen, der arbejder i Nestlé – det er altid lidt sjovere, hvis man allerede kender nogen i virksomheden,” siger Lisbet Højgaard.

Hun peger på, at karrieresektionen skal være et spejlbillede af det at arbejde i Nestlé:

”For mig er Nestlé mennesker, professionalisme, imødekommenhed og dialog. Nestlé er en virksomhed, der prioriterer dialog og åbenhed, og den ånd er vores karrieresektion en del af. Vi er også en virksomhed med high-performance kultur, der drives af afstemningen af tydelige, udfordrende ansvarsområder og prioriteringer. Det sikrer, at medarbejderne er bevidste om, hvordan deres arbejde påvirker Nestlé ,” siger Lisbet Højgaard.

Den nye version af sektionen har nu eksisteret i fem måneder, og Nestlé Danmark kan allerede nu mærke på jobansøgerne, at de ved mere om Nestlé end tidligere.

”Det er tydeligt, at det at have en original og givende karrieresektion også gør Nestlé mere attraktiv for potentielle jobansøgere,” siger Lisbet Højgaard.

Se Nestlés nye nordiske karrieresektion

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.