Gå til indhold
“Christian Costaganna, adm.dir for Nissan Nordic Europe, er stolt over det arbejde i NNE, der har gjort det muligt at få ISO certificeringen»

Nissan Nordic Europe er nu ISO 14001 certificeret

• Nissan Nordic Europe støtter Nissans globale strategi om at være CO2 neutral inden 2050
  • Der er gennemført store indsatser for at reducere CO2 aftrykket, overholde miljøregler samt samarbejder med virksomheder med samme målsætning.

Verdens befolkningsantal forventes at nå 9 mia. inden 2050. Såvel virksomheder som lokalsamfund vil spille en større og større rolle i løsningen af miljøudfordringer og realisering af FN’s verdensmål.

Som en af de førende aktører i bilindustrien anerkender Nissan sit ansvar og har en række handlingsplaner under navnet «Nissan Green Program» (NGP). Fokusområderne for NGP er: Nuludslip, effektivisering af drivmidler, minimering af CO2udslip, reducere brug af naturressourcer m.m.

Miljøcertifiseringen ISO 14001 hos os i Nissan Nordic Europe er et vigtig skridt på vejen mod CO2-neutralitet inden 2050

DNV har revideret Nissan Nordic Europe i perioden 2019-2022, og følgende punkter blev godkendt:

• Kraftig reduktion af CO2-udslip i f.m. foretningsrejser og energiforbrug på kontorer på tværs af de 7 lande
  • Systematisk opgradering af affaldssystemer og recirkulering af bil-dele, herunder batterier
  • Fuld overensstemmelse med Clean Air For Europe (CAFE) foreskrifterne, og reduceret gennemsnitlig CO2-udslip fra Nissan biler.
  • Valg af lokale leverandører som er i tråd med Nissans miljøprincipper

Christian Costaganna, administrerende direktør for Nissan Nordic Europe siger: «Vi er meget stolte over, at vores indsats er blevet anerkendt efter en omfattende revidering, der har resulteret i en ISO 14001 certificering. Et flot bevis på at indsatsen har båret frugt, hvilket motiverer os til at fortsætte arbejdet mod en mere bæredygtig fremtid ”.

For Nissan her i Norden, såvel som globalt, er det en klar målsætning at arbejde mod mindre CO2-udledning. I Nissan fortsætter dette arbejde, og vi vil om kort tid dele flere informationer om vores indsatser for et mere bæredygtigt samfund.

Certifikatet kan hentes på denne QR-kode:

Mere information:

Sustainability report 2022: https://www.nissan-global.com/EN/SUSTAINABILITY/LIBRARY/SR/2022.html

Sustainability at Nissan: https://www.nissan-global.com/EN/SUSTAINABILITY/OVERVIEW/

Nissan Green Program: https://www.nissan-global.com/EN/SUSTAINABILITY/ENVIRONMENT/GREENPROGRAM/

Om Nissan Nordic Europe Oy

Nissan Nordic Europe Oy er et import- og salgsselskab som har ansvaret for Nissan i Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Letland og Litauen. Selskabet har ca. 175 ansatte og hovedkvarteret er beliggende i Espoo i Finland.

Om Nissan AMIEO (Afrika, Mellemøsten, Indien, Europa og Oceanien)

Nissan ønsker at blive et bæredygtigt selskab, med en målsætning om en renere, sikrere og mere inkluderende verden. Bæredygtighed er kernen i Nissans langsigtede vision, Ambition 2030. For at imødekomme kritiske miljø-, samfundsmæssige og kundebehov, er målsætningen i denne strategi at levere elektrificerede modeller og teknisk innovation til nøglemarkederne globalt.

Dette styrker Ambition 2030 som understøtter Nissans mål om at være kuldioxid neutral i hele deres produkter og virksomheds livscyklus i 2050. Nissan AMIEO-regionen, med EV36Zero i centrum, er klar til at fremme overgangen til en elektrificeret fremtid.

Yderligere information om produkter m.v. kan ses på www.nissan.dk

Ann Strøby

Pressekontakt Communications Manager +4520662206