NNIT’s data center i København re-certificeret efter nylig udvidelse

NNIT’s data center i København re-certificeret efter nylig udvidelse

Efter en 50 procents kapacitetsudvidelse er det eksisterende Tier III datacentret i Glostrup (Storkøbenhavn) officielt blevet re-certificeret af Uptime Institute® med “Tier III for Design and Construction.”

NNIT er en af kun fire datacenterudbydere i Danmark, som har opnået certificering af Uptime Institute ® – en uvildig tredjeparts auditør – og er desuden den eneste, der har hele rækken af Uptime-certificeringer på tværs af alle datacentre. NNIT har allerede ”Operational-”certificeringen på højeste niveau (guld).

Certificeringen er et udtryk for et stærkt engagement i optimal drift, fortsat udvikling, effektiv risikostyring og robusthed, i særdeleshed i forhold til datacentrets design og konstruktion. Certificeringen blev givet efter en omhyggelig vurdering af samtlige relevante parametre i datacentret i Glostrup – udført af et ekspertteam fra Uptime Institute.

Kristian Lomholt, Vice President, NNIT kommenterer:

”Vi ønsker at levere de bedste datacenterydelser til vores kunder – uanset om efterspørgslen går på hosting eller housing. Og vi er stolte af at kunne meddele, at vi allerede har fyldt de ekstra 50 procents kapacitet med nye, glade kunder. Det er ikke nemt at opnå disse certificeringer år efter år, og det betyder, at vores kunder kan føle sig trygge og vide, at vores datacentre er ’state-of-the-art’. Uptime-certificeringerne betyder, at vores kunder kan være sikre på, at vi tilbyder de bedste datacenterydelser, udfører risikostyring effektivt og drifter på en sikker og bæredygtig måde.”

Fakta om datacentret i Glostrup

• Plads til mere end 45.000 servere
  • 4.200 m2
  • 1.900 kw redundant batteri oggenerator back-up
  • Ca. 25 procents reduceret energiforbrug ved udnyttelse af de lave temperature udenfor

NNIT har to datacentre, det andet er også beliggende i Storkøbenhavn og er ligeledes Tier III-certificeret: Design Documents, Constructed Facility og Operational Sustainability (guld).

NNIT’s datacenterydelser er en del af Hybrid Cloud-løsningen.

Om Uptime Institute (på engelsk)

Uptime Institute is the IT industry’s most trusted and adopted global standard for the proper design, build and operation of data centers – the backbone of the digital economy. For over 20 years, Uptime Institute has been providing customers with the assurance that their digital infrastructure can perform at a level that is consistent with their business needs, across a wide array of operating conditions. With its data center Tier Standard & Certifications, Management & Operations reviews, Efficient IT Stamp of Approval, and accredited educational curriculum for data center professionals, Uptime Institute helps organizations optimize critical IT assets while managing costs, resources and efficiency. www.uptimeinstitute.com