Arla outsourcer it til NNIT

I en ny outsourcing-aftale har Arla givet NNIT ansvaret for it-infrastruktur, drift og support fra 1. juli 2013 og fem år frem.

Som slutresultat på seks måneders konstruktive forhandlinger har Arla og NNIT den 9. juli 2012 underskrevet en aftale, som indebærer, at NNIT fra den 1. juli 2013 skal levere it-infrastruktur, drift og support til Arla i en periode på fem år. Hertil kommer en option på forlængelse af aftalen med op til tre år.

Aftalen mellem Arla og NNIT har en værdi på et trecifret millionbeløb over de fem år og indebærer desuden, at et tocifret antal it-medarbejdere følger med til NNIT. Dermed bliver aftalen en af de største outsourcing-aftaler, NNIT har indgået til dato, bl.a. sammen med aftalen om DSB’s outsourcing af al it-drift til NNIT i april 2012.

CEO i NNIT, Per Kogut, glæder sig over aftalen og udtaler:

”Det er en betydelig anerkendelse for NNIT, at Arla har betroet os denne kerneopgave, og vi har stor respekt for opgaven med at sikre høj kvalitet, sikkerhed og stabilitet i it-driften hos Arla. Vi ser frem til et tæt og intensivt samarbejde og til at tage godt imod en række nye, dygtige medarbejdere som led i aftalen. Samtidig er aftalen endnu en markant milepæl for NNIT, der illustrerer vores evne til at trække også meget store it-kontrakter hjem på basis af vores erfaring og kompetencer.”

Med den nye aftale skal NNIT levere en række grundlæggende it-ydelser til Arla og dermed sikre en væsentlig del af grundstammen i Arlas administrative it-drift. Det omfatter bl.a.:

• Hosting og drift af Arlas datacenter infrastruktur
• Drift af Windows, SAP, Domino/Notes mm.
• Levering af Service Desk Services på bl.a. engelsk, dansk, svensk og finsk
• Drift af Arlas desktop miljø (Windows/Citrix)

Torben Fabrin, Senior Vice President for Arla IT, ser også frem til samarbejdet og siger:

”Vi har vurderet, at NNIT havde det mest attraktive tilbud til den bedste pris og bedste kvalitet. Vi glæder os til samarbejdet med et firma, som har et godt ry for at holde fokus på kvalitet i leverancerne, og som vi mener, er den helt rigtige partner til opgaven. Arla bliver samtidig en betydningsfuld kunde hos NNIT.”

Frem til aftalens ikrafttræden næste år, vil Arla og NNIT være i løbende dialog og sikre, at alt er på plads til en sikker og effektiv transition den 1. juli 2013.

Om Arla
Arla Foods er en global mejerikoncern og et andelsselskab, der ejes af danske, svenske og tyske mælkeproducenter. Arla har produktion i 13 lande, salgskontorer i yderligere 20 lande og beskæftiger i alt mere end 17.000 medarbejdere. Arla omsatte i 2011 for knap 55 mia. DKK med et nettoresultat på 1,3 mia. DKK.

NNIT er en international it-serviceleverandør, der rådgiver om, udvikler, implementerer og drifter it-løsninger. Vi skaber værdi for private og offentlige virksomheder ved at tage ansvar for deres it, som var det vores egen. Dermed understøtter vi både deres forretningsmål og deres daglige drift. NNIT er ejet af Novo Nordisk A/S, vi har flere end 2.000 medarbejdere, og i 2012 omsatte vi for 2 mia. kr.