​Danmarks Apotekerforening forlænger kontrakt med NNIT om drift og udvikling af PharmaNet

Danmarks Apotekerforening har valgt at fortsætte samarbejdet med NNIT i yderligere fire år. NNIT skal dermed fortsat stå for drift og videreudvikling af PharmaNet systemet, som er rygraden i den daglige kundebetjening og økonomistyring på mere end 325 apoteksenheder landet over. NNIT overtog første gang ansvaret for systemet i 2007.

Danmarks Apotekerforening har forlænget deres kontrakt med NNIT om fortsat udvikling, vedligeholdelse, helpdesk og support ude på apotekerne foruden den grundlæggende drift af PharmaNet. Systemet bruges til kundebetjening og økonomistyring. Kontrakten repræsenterer en omsætning på et mindre trecifret millionbeløb over fire år.

”Apotekerne forventer et it-system, der støtter den daglige forretning optimalt. Derfor er det afgørende for Danmarks Apotekerforening at tilbyde vores medlemmer et effektivt og stabilt system, som løbende udvikles i overensstemmelse med apotekernes behov,” siger Anders Kretzschmar, administrerende direktør i Danmarks Apotekerforening. ”NNIT har i de forløbne otte år vist, at de kan levere, hvad vi har brug for.”

Kontrakten omfatter desuden gennemgribende videreudvikling af PharmaNet, som vil blive opdateret med de nyeste værktøjer og funktioner, så apotekets kunder kan blive betjent hurtigt og effektivt og få den nødvendige rådgivning i forbindelse med medicinkøb.

Michael Bjerregaard, salgsdirektør i NNIT, siger: ”Vi er stolte af igen at kunne forlænge aftalen med Danmarks Apotekerforening. Vi lægger vægt på at opbygge langvarige samarbejder med vores kunder baseret på kvalitet og service, så vi tager forlængelsen som en anerkendelse af det gode samarbejde gennem otte år.”

Mere information

Journalist Peter Starup, Danmarks Apotekerforening – 26 77 25 99 – pst@apotekerforeningen.dk

Media relations manager Svend Ravn, NNIT – 30 79 55 90 – svrv@nnit.com

NNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af it-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af it-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life sciences-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finance i Danmark. NNIT A/S havde pr. 31. december 2014 godt 2.400 medarbejdere. For yderligere oplysninger henvises til www.nnit.com