Finansiel rapport for 1. kvartal 2017

Finansiel rapport for 1. kvartal 2017

Resultatet i hovedtal for 1. kvartal 2017:

• Nettoomsætningen voksede 8,0 % i rapporterede valutaer til DKK 715 mio. og 7,9 % i faste valutakurser. Omsætningsvæksten er positivt påvirket med 3,5 procentpoint af påskens placering, samt et højt niveau af hardware omsætning. Nettoomsætningen fra kunder udenfor Novo Nordisk-koncernen voksede 11,7 %
  • Overskudsgraden var 10,2 % i rapporterede valutakurser og 10,1 % i faste valutakurser mod 10,5 % i 1. kvartal 2016
  • Periodens resultat voksede 8,9 % til DKK 56 mio. som følge af forbedring i resultatet af primær drift samt netto finansielle poster
  • Frie pengestrømme var DKK 142 mio., hvilket er på niveau med 1. kvartal 2016 på trods af et højere investeringsniveau
  • Ordrebeholdningen for 2017 i begyndelsen af 2. kvartal 2017 voksede med DKK 109 mio. til DKK 2.385 mio. svarende til 4,8 % i forhold til ordrebeholdningen for 2016 i begyndelsen af 2. kvartal 2016
  • Den 17. maj 2017 underskrev NNIT en aftale om køb af 100 % af aktierne i SCALES Gruppen (Selskabsmeddelelse 5/2017, 17. maj 2017). Købet af SCALES Gruppen forventes at påvirke NNIT's omsætningsvækst positivt med omkring 3 procentpoint, hvorimod påvirkningen af overskudsgraden forventes at være neutral
  • Forventningerne til 2017 er:
    • Organisk vækst i nettoomsætningen på 4-8 % i faste valutakurser efter købet af SCALES Gruppen. Den organiske vækst forventes at være 1-5 % i faste valutakurser. Forventningerne til den organiske vækst i nettoomsætningen ligger under de langsigtede mål på mindst 5 %, som følge af et fald i ordrebeholdningen fra Novo Nordisk-koncernen
    • Overskudsgrad på omkring 10 % i faste valutakurser.
    • Det forventede investeringsniveau for 2017 er 12-14 % af nettoomsætningen, som følge af hovedparten af investeringer vil påvirke 2017. Inklusiv købet af SCALES Gruppen er det forventede investeringsniveau for 2017 er 16-18 %
  • Baseret på stærke pengestrømme forventer NNIT at udbetale interim udbytte i august 2017 på DKK 48,5 mio., svarende til DKK 2 per aktie á nominelt DKK 10.

Per Kogut, CEO udtaler:"Resultaterne for de første tre måneder af 2017 er betryggende og bekræfter styrken af NNIT's driftsmodel. En fortsat omsætningsvækst på 8 % samt enoverskudsgradpå 10,2 % giver en god start på året, og jeg er specielt opmuntret af det fortsatte samarbejde med vores kunder, herunder Novo Nordisk, med hvem vi har forlænget vores samarbejde. Det er et udtryk for de services og den kvalitet, NNIT leverer".Per Kogut fortsætter:"Jeg er desuden glad for, at kunne byde SCALES velkommen i NNIT koncernen. Købet styrker NNIT's position i Dynamics markedet. Kombinationen af SCALES dybe tekniske viden og markeds ledende erfaring med Dynamics 365, og NNIT's evne til at håndtere store Dynamics miljøer, samt NNIT's stærke portefølje af Microsoftprodukter, skaber et unikt førende Dynamics og SAP hus i Danmark."

Telekonference
NNIT præsenterer resultatet for 1. kvartal 2017 den 18. maj 2017 kl. 10:30 CET. Investorer kan lytte med via et link på www.nnit.com under menupunktet 'Investors - Downloads'.

Præsentationsmaterialet vil være tilgængeligt ca. 1 time før telekonferencen.

For yderligere information henvises til følgende kontakter
Investorer:
Jesper Vesterbæk Wagener
Head of Investor Relations
Tel: +45 3075 5392jvwa@nnit.com

Medier:
Helga Heyn
NNIT Communications
hhey@nnit.com.

NNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af it-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af it-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life sciences-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finance i Danmark. NNIT A/S havde pr. 31. marts 2017 2.868 medarbejdere. For yderligere oplysninger henvises tilwww.nnit.com.