NNIT indgår forlig i voldgiftssag og reviderer forventninger til 2017

NNIT indgår forlig i voldgiftssag og reviderer forventninger til 2017

NNIT A/S (“NNIT”), en førende leverandør af it-services og konsulentydelser meddeler, at man har indgået forlig i en voldgiftssag med en kunde i det offentlige kunde segment.

Voldgiftssagen var påbegyndt før NNIT’s børsnotering i 2015 og er beskrevet i børspropektet.

Som følge af forliget vil NNIT foretage en engangs tilbageførsel af omsætning på DKK 33 millioner, hvilket påvirker resultat af primær drift negativt med DKK 33 millioner.

NNIT reviderer som følge heraf forventningerne til 2017:

• Vækst i omsætning indskrænkes til 4-6 % i faste valutaer (tidligere 4-8 %), mens den forventede organiske vækst i faste valutaer indskrænkes til 1-3 % (tidligere 1-5 %). Forliget påvirker omsætningsvæksten negativt med ca. 1 procentpoint
  • Forventning til overskudsgradreduceres til omkring 9 % (tidligere omkring 10 %) %), som følge af forliget. Forventning til den underliggende overskudsgradekslusiv følgerne af forliget fastholdes til at være omkring 10 %

Forliget påvirker ikke NNIT’s langsigtede finansielle mål.

En detaljeret beskrivelse af voldgiften findes i børsprospektet for 2015 samt i årsrapporterne for 2015 og 2016, som alle kan findes på www.nnit.com/pages/investor.aspx.

Henvendelse
Investor relations:Jesper Wagener, Head of Investor Relations: +45 3075 5392, jvwa@nnit.com
Pressehenvendelse: Rikke Dalager, Head of Communications: +45 3077 8080, rida@nnit.com