Dansk minister for fødevarer, landbrug og fiskeri deltager i den nordiske regions førende handelsmesse for økologiske og bæredygtige produkter

Den danske minister Rasmus Prehn deltager i en særlig åbningsceremoni ved Nordic Organic Food Fair (der deler lokation med Eco Life Scandinavia), for at fejre den forventet tilbagevending af den robuste økologiske og bæredygtige sektor d. 17-18 november 2021 i MalmöMässan.

Den danske minister for fødevarer, landbrug of fiskeri vil også deltage i en eksklusiv paneldiskussion, der hedder ’Økologi som en del af vores bæredygtige fremtid – Øgning af den økologiske markedsandel for at nå EU 2030 målet’, som er arrangeret af Organic Denmark og Food Nation, og finder sted i Organic Theatre kl. 11.30, dag 1 af messen (17 november).

I dette spændende panel vil Rasmus Prehn få selskab af Aksel Rømer (CEO, Rømer Vegan), Aviaja Riemann-Andersen (stifter og CEO, Agrain), Per Løberg Eriksen (Head of Sustainability, Coop Norge SA), Thomas Roland (CSR Manager, Coop Denmark), og Sustainability Manager ved Lidl Sweden.

Som moderator, og til at stille vigtige spørgsmål i denne paneldiskussion, vil Paul Holmbeck (Holmbeck EcoConsult & IFOAM bestyrelsesmedlem) være til stede.

Rasmus Prehn har siden sin udpegelse i 2020 spillet en vigtig rolle i nylige politiske aftaler om at reducere udledningen af drivhusgasser i landbrugssektoren og bakke op om økologiske principper. For første gang ved messen er senior professionelle fra førende supermarkeder, detailhandlere, grossister, helsebutikker og restauranter, plus importører og eksportører, der arbejder indenfor den økologiske sektor, inviteret til at høre, hvordan den danske regering sigter efter at hjælpe den økologiske sektor yderligere, og hvorfor dette er en vital del af Danmarks bæredygtige mål.

Ministeren vil også være til stede sammen med mere end 450 udstillere, som vil fremvise det bedste udvalg af økologiske føde- og drikkevarer, samt bæredygtige produkter fra hele verdenen. Mange af disse brands har været en uundværlig del i stigning af interessen for økologiske produkter i Skandinavien, mens andre håber at blive en del af denne vitale bevægelse.

Event manager, Melina Viking kommenterede: ”Vi er enormt spændte og beæret over at have den danske minister Rasmus Prehn til at åbne 2021 udgaven af Nordic Orgnaic Food Fair og Eco Life Scandinavia. Vi har været igennem nogle hidtil usete tider, så vi håber Rasmus, samt mange andre førende eksperter ved messen, vil hjælpe med at inspirere og informere en nyfundet selvtillid blandt virksomheder indenfor den økologiske og bæredygtige sektor. Det er nu, det er et kritisk tidspunkt at finde sammen på, gøre en forskel, og fortsætte med at arbejde mod en mere bæredygtig fremtid!”

Tilmeld nu for at deltage

Nordic Organic Food Fair (der deler lokation med Eco Life Scandinavia) vender tilbage til MalmöMässan, Sverige, onsdag og torsdag d. 17-18 november 2021.

Tusindvis af indkøbere på tværs af Skandinavien kan finde de seneste økologiske og rene produkter fra hele verden – inklusiv VMS, superfoods, personlig pleje, skønhed, naturlig livsstil, og certificeret økologiske føde- og drikkevarer. Udover dette, vil det spændene to-dags seminar program fortælle om de seneste trends, forskning og erhvervsråd om, hvordan nordiske detailhandlere kan trives i hidtil usete tider.

For mere information og for at tilmelde en gratis messebilet, besøg venligst www.ecolifeshow.com eller www.nordicorganicfoodfair.com. Presse- og medierepræsentanter er også inviteret til at deltage og skal registrere sig her - Eco Life Scandinavia & Nordic Organic Food Fair 2021 (eventdata.uk). Læs mere om paneldiskussionen her: https://foodnationdenmark.com/events/nordic-organic-food-fair/

Sharna Waid, PR & Content Manager
Hjemmeside: www.divcom.co.uk
Twitter: www.twitter.com/DiversifiedUK