Det veganske ‘mad boom’: 15% af udstillere vil fremvise veganske produkter ved Eco Life Scandinavia 2021

Eco Life Scandinavia – den førende fagmesse i Norden for bæredygtige og naturlige produkter – vil have dens største nogensinde udvalg af plantebaseret fødevarer, når den vender tilbage til MalmöMässan, Sverige, den 17-18 november 2021.

Det veganske ‘mad boom’ er kommet for at blive i Skandinavien, og stiger stødt i takt med, at flere tilføjer plantebaseret fødevarer til deres kost (i Sverige prøver 30% bevidst at reducere deres kødindtag1). Nordiske indkøbere og detailhandlere kan udnytte denne stigning til fulde ved at udforske det dedikeret Vegan Scandinavia område, som vil fremvise over 40 innovative plantebaseret brands – fra spændene nye start-ups til store, etableret navne.

Plantebaseret pionere

For første gang vil den bandebrydende vegansk-kød producent Beyond Meat deltage i messen, og fremvise deres seneste plantebaseret proteiner ved stand D51. Firmaet, som er grundlagt i 2009, lancerede deres ærteprotein burgere, som opnåede enorm popularitet (og medieopmærksomhed) for at ligne, dufte, og smage næsten nøjagtigt som kød.2 Nu findes de i mange supermarkeder rundt omkring i verden, og for nyligt sikrede mærket sig en treårs aftale med McDonalds til fast food restaurantens McPlant burger. Ved messen kan Skandinaviske indkøbere og detailhandlere blive de første til at se, hvad mærket kan tilbyde det nordiske marked.

Flere produkter at se

Udover Beyond Meat, er der et udvalg af spændene brands at møde i det veganske område. Stockeld Dreamery vil fremvise deres plantebaseret oste (lavet med fava bønner og ærteprotein). Hooked Foods vil fremvise deres udvalg af plantebaseret fisk og skaldyr, inklusiv veganske alternativer til tun. Gæster kan smage på OMG Plant Based Food’s Oh! Mungood udvalg – veganske burgere lavet af mungbønner. Bärta vil fremvise et udvalg af plantebaseret proteiner, og Topas vil fremvise deres veganske brands Wheaty og Veggyness. HUJ Foods vil have et udvalg af cashew oste, og til den søde tand og naturlige snacks kan gæster se og prøve produkter fra Getraw, OhPops! Og The Belgian Chocolate Factory.

Kale Foods, Peas of Heaven (plant-baseret protein), Getraw (naturlige, veganske snacks), Tvedemose Økologi (svampe) Messob Foods (granola), Lupinta (tempeh), Mycorena (vegansk protein), Wholey (økologiske smoothies, veganske shakes), Euro Company (veganske oste), Eat My Brand, Grogro (økologisk babymad), Van Koolen (plantebaseret proteiner), Joolies BV (økologiske dadler), Berief Food (tofu, plantebaseret mælk og yoghurt), Vegafit (plantebaseret kødboller og fiskestænger), Aqua Gustus (smagstilsætning til vand), og flere har også bekræftet deres deltagelse.

Veganske seminarer

For at lære mere om trendsene indenfor plantebaseret fødevarer, og hvad der kommer i fremtiden, vil messens seminarprogram have taler dedikeret til dette dynamiske (og nogle gange omstridte) emne. I sin tale, kaldet ”The Plant Effect”, vil Maximilian Lundin, national direktør ved Simple Feast, udforske debatten om ’sundhed’ og ’bæredygtighed’ omkring økologiske veganske fødevarer.

“Produktudviklingen indenfor den plantebaseret industri er enormt fokuseret på at tage protein fra planter og tilføje kemikalier, så det minder om konsistensen og følelsen af kød. Dette gør det dog næsten umuligt at sætte økologi mærker på disse produkter grundet reglementer. I denne tale, opfordrer jeg til mere fokus på WFPB (whole-foods, plantebaseret) økologisk produkt udvikling til forbrugeren og fødevaremarkedet,” siger Lundin.

Det fulde talerprogram vil blive annonceret snart.

Eco Life Scandinavia (der deler lokation med Nordic Organic Food Fair) vender tilbage til MalmöMässan, Sverige, onsdag og torsdag d. 17-18 november 2021.

Tusindvis af indkøbere på tværs af Skandinavien kan finde de seneste økologiske og rene produkter fra hele verden – inklusiv VMS, superfoods, personlig pleje, skønhed, naturlig livsstil, og certificeret økologiske føde- og drikkevarer. Udover dette, vil det spændene to-dags seminar program fortælle om de seneste trends, forskning og erhvervsråd om, hvordan nordiske detailhandlere kan trives i hidtil usete tider.

For mere information og for at tilmelde en gratis messebilet, besøg venligst www.ecolifeshow.com eller www.nordicorganicfoodfair.com.

Sharna Waid, PR & Content Manager
Hjemmeside: www.divcom.co.uk
Twitter: www.twitter.com/DiversifiedUK

Amy Muddle, Marketing Manager