Nybolig fremviser to boliger i sekundet

Det er ikke kun ude omkring på villaveje, i boligkomplekser og sommerhusområder, at landets ejendomsmæglere fremviser boliger. Hvert sekund bliver der vist to boliger online på Nybolig.dk svarende til ca. 5,5 mio. boligfremvisninger om måneden.

Vil man vinde danskernes opmærksomhed, skal man ramme dem på deres telefon, tablet eller pc – i hvert fald hvis man er ejendomsmægler. Så enkelt kan det konkluderes, efter at man i ejendomsmæglerkæden Nybolig har set nærmere på antallet af besøgende på Nybolig.dk det seneste år.

I 2021 var der i gennemsnit ca. 5,5 mio. visninger af boligpræsentationer om måneden på Nyboligs hjemmeside. Det svarer til knap 180.000 visninger i døgnet eller to i sekundet.

-Vores ejendomsmæglere skal selvfølgelig være der, hvor sælgerne og køberne er, og det er i den grad online. Tendensen i vores samfund går mod stadig mere digitalisering i hverdagen, og danskerne starter i høj grad boligjagten bag skærmen hjemme i stuerne, siger pressechef i Nybolig, Alexander Falck Winther.

96 pct. af alle danske familier har adgang til internet i hjemmet, viser tal fra Danmarks Statistik. Og med udsigten til en stigende grad af handel og surfing på internettet blandt danskerne, forventer mæglerkæden da heller ikke, at antallet af besøgende bliver lavere de kommende år – tværtimod.

-Mange af vores kunder ser stor værdi i fysiske møder og den direkte dialog med deres ejendomsmægler, når de står over for noget så stort som at sælge eller købe en bolig. Men vi ser, at stadig flere købere indleder boligjagten på nettet, og sælgere forventer et overskueligt digitalt overblik og en stærk digital annoncering af deres bolig. Begge dele kan de få hos os, siger Alexander Falck Winther.

• Bygning, ejendom

• Hovedstaden

Nybolig er en landsdækkende ejendomsmæglerkæde med 220 forretninger fordelt over hele Danmark. Ejendomsmæglerne i Nybolig har et stort lokalkendskab og mange års erfaring med at hjælpe danskere, der skal købe eller sælge bolig. Nybolig ejes af Nykredit Mægler, som er en del af Nykredit.

Frederik Kragh Nielsen

Pressekontakt Pressechef, Nykredit Mægler +45 2448 6266