Kan boligaftalen gå ud over virksomheder?

Der har været meget tale om den nye boligaftale men hvad er hovedpunktet i aftalen? Der har været meget tale om at det går ud over andelsboliger og udlejere, men hvad med de virksomheder, som blandt andet lever af at bygge og rådgive netop andelsboliger og udlejere?

Boligsituationen

Vi danskere elsker at renovere vores hjem, og gør det ofte. Specielt når vi køber en ny bolig er vi ikke bange for at lave den helt store renovering så hjemmet kan reflektere vores stil. Også de mange udlejere og andelsboliger vælger at investere i renovering af boligen, men med den nye boligaftale kan det snart være slut for udlejerne. Og med det historiske byggeboom vi har i blandt andet København og andre storbyer, ja så kan det måske også gå ud over håndværkerbranchen.

Den nye boligaftale sætter i hvert fald en stopper for de mange udlejer der mindre end 5 år siden købte en bolig og der vil lave gennemgribende renovering. Det lyder den første del af den nye lovgivning nemlig på. Der skal være det de kalder en karrens periode på 5 år. Det kan have en effekt på en virksomhed som art-tek.dk som er et rådgivende ingeniørfirma med 2 gazelle.

Historien

I 2013 blev virksomheden Art-tek ApS stiftet. Selskabets formål er at drive rådgivende ingeniørvirksomhed og det må man sige de har gjort med bravur. En Børsen Gazelle pris gives til virksomheder der fra starten af virksomhedens stiftelse, og 4 år ude i fremtiden hvert år har haft en positiv vækst og samlet set fordoblet omsætningen over de 4 år. Og ikke nok med at de har gjort det en gang i 2018, så fik de sørme også en året efter i 2019. Så hvordan kan det være det har gået dem så godt? En af grundende kunne meget vel være deres vision, mission og værdier, udover deres sikkert fremragende arbejdsindsats.

Art-tek har et meget klart billede af hvem de er og hvad de vil levere til deres kunder. Det ses tydeligt i de mange gode anmeldelser man kan finde på nettet på blandt andet Facebook og Trust Pilot. Uanset hvad de levere til kunden har de god kundeservice, gennemsigtighed og tid til kunden. De ved godt at deres arbejde på mange måder er raketvidenskab for os der ikke har læst til ingeniør, og de bruger derfor lang tid på at forklare tingende så alle er med. Deres nøgleværdier bygger på: Samarbejde, professionalisme, engagement og ansvarlighed. Udover de flotte anmeldelser på diverse medier laver de også deres egne interne kunde undersøgelser der viser at 98% af de spurgte kunder vil anbefale art-tek til andre.

Art-tek.dk

Med ’’gamle’’ og erfarende medarbejdere samt unge medarbejdere, virker det til at Art-tek har ramt helt rigtigt. De levere moderne metoder med ’’gammel’’ erfaring. De rådgiver mange forskellige slags byggerier såsom bærende konstruktioner, tag, facader og altaner, fundament, kældre, renovering og det de kalder for energi.

Og netop renovering og Energi kan måske være løsningen for Art-tek den kommende periode. En del af boligaftalen lyder nemlig på, at den første del af lovgivningen der omhandler karensperioden, kan undgås hvis man laver det de kalder for et grønt incitament. Regeringen vil altså gerne stoppe den unødvendige forbrug og spild af varme i de mange danske hjem.

Derfor kan man omgå karensperiode reglen, hvis man bruger 2.255 kr. pr km2 eller et samlet beløb på 257.894 kroner. En af de mange måder hvorpå Art-tek.dk har hjulpet både private og foreninger, er ved at renovere facader og samtidig bygget

• energioptimering
  • kælder
  • fundament
  • facader
  • altaner
  • boligforening
  • konstruktioner
  • rådgivning
  • art-tek.dk

ART-TEK - Ingeniør Rådgivning ApS

ART-TEK er et rådgivende ingeniørfirma med speciale i bærende konstruktioner og rådgivning inden for renovering, nybyggeri, ombygning, tilbygning og energi. De rådgiver igennem alle byggeriets faser, lige fra planlægning og projektering til selve udførelsen. De leverer kvalitetsrådgivning til konkurrencedygtige priser og prioriterer kundeservice højt. Det afspejler sig i en meget høj kundetilfredshed i de undersøgelser, vi løbende foretager blandt vores kunder.