Teknologien revolutionerer vores hjem

Bliv klogere på historiens mange teknologiske revolutioner. Men også hvad der er nyt i dag, samt hvad fremtiden hvad fremtiden teknologier bringer.

I gamle dage

Kigger man på teknologiens udvikling og hvordan den har revolutioneret vores hjem, og da har overskriften ’’i gamle dage’’ kan man gå mange tusinde år tilbage. Helt tilbage til den gang hvor ild ikke var ’’opfundet’’ endnu. Det er helt sikkert at ved opdagelsen af ild, gik der ikke længe før vi begyndte at bruge ilden i vores hjem. At hjem så på daværende tidspunkt var hvor end vi nu bosatte os, er en helt anden sag. Det første rigtig gennembrud skete da mennesket opfandt sproget, og efterfølgende evnen til at skrive det ned. Specielt det skrevne ord har været grund til revolution.

Det skyldes meget simpelt at man ikke kan have al information i hoved, og man har derfor både kunne arbejde videre på de samme problemstillinger og på den måde har der været en konstant udvikling. Lige indtil Thomas Edison revolutionerede vores verden endnu engang. Denne gang med en ny kilde til lys, nemlig pæren og elektricitet. På samme måde som ild var et stærkt og førende element i vores evolution, fik opdagelsen og specielt den videre udvikling af strømmen en endnu større påvirkning på vores samfund, kultur og civilisation.

Strømmen kommer!

Da Edison tog patent på glødepæren i 1880, blev det et startskud til det stadige konstante teknologiske boom af en revolution. Det var mange beskrivende ord der kan virke overdrevet, men det er det på ingen måde. Vi har aldrig i menneskets historie haft en så stor omvæltning af vores tilværelse på så kort tid som efter 1880. Og det forsætter!

I de perioder er menneskets historie hvor der har været størst revolution, har der efterfølgende været en stille periode uden meget vækst. Men har endda haft ideen om, at mennesket havde nået toppen og at revolutionen ville stoppe, men kigger man ud i fremtiden i dag er der mange ting som man kan se frem til. AI teknologi, robotter og super computere. Specielt supercomputere og AI teknologien kommer til at give et boost men som samtidig også vil give en magt, som da atombomben blev opfundet.

Supercomputeren som mange forskellige globale virksomheder arbejder på, vil så så kraftig, at den vil kunne hacke den mest krypterede og sikre firewall system på under 2 sekunder. Men det betyder også at den vil kunne bruges til gode ting, såsom medicinalindustrien, hvor vi i dag har svært ved de mange komplekse og lange udregninger indenfor diverse sygdomme, som computere i dag bruger mange uger, måneder og år på at udregne en vaccine imod, ja det vil computeren for det første selv kunne udregne grundet AI teknologien, og så vil det i øvrigt kun tage et split øjeblik.

Teknologien i dag

Fra at vi engang for ikke så lang tid siden selv skulle stå med et vaskebræt og vakse vores tøj, til at vi i dag både har en vaskemaskine og en opvaskemaskine der kan gøre det for os. Og selvom springende indenfor denne slags industri ikke er store kvantespring, da er det stadig til stor bekvemmelighed for forbrugerne. Eksempelvis kan du nu få en opvaskemaskine der er koblet til over Wi-Fi hvor man kan styre maskinen direkte over mobilen via en app.

Her kan man selvfølgelig tænde og slukke, men man kan også indstille lyset til 256 forskellige farver, maskinen kan give dens forslag på hvad der passer bedst til det du har puttet i den og meget mere. Vi kan i dag også gå på geniale hjemmesider som test-opvaskemanskine.dk hvor du går en ordentlig gennemgang af de mange forskellige slags opvaskemaskiner man kan få på markedet, og på den måde være mere sikker på at det er den rigtige maskine du køber dig!

Så hvis du er ude efter den mest moderne og støjsvage vaskemaskine, eller måske bare den billigste, kan du med fordel tjekke opvaskeguiden ud på test-opvaskemaskine.dk, så er du godt opvaskene!

• bordopvaskemaskine
  • opvaskemaskiner
  • anmeldelser

Velkommen til Test-opvaskemaskine.dk

Stifterens navn er Klaus og han er skaberen af Rangering.dk. Formålet med siden er at vise et unbiased billede af, hvilke produkter der er de bedste på markedet. Dette gør vi ved at tildele, hver enkelt produkt en score fra 0-100 baseret på dens brugeranmeldelser og ekspertanmeldelser rundt om på nettet.