Test magasiner vinder frem

Du kender det sikkert. Du overvejer at købe et produkt, men du aner ikke hvilket mærke du skal vælge, og du stoler måske ikke helt på sælgeren der kun promovere den dyreste variant. Derfor går du på nettet og finder en test eller en guide. Det er adfærden fra flere og flere danskere i dag.

Tendensen

I gamle dage var der kun et lille antal virksomheder der solgte et lille antal af produkter. Der var ikke den store konkurrence og virksomhederne skulle i gøre særlig meget for reklamere for sig selv, før forbrugerne købte deres produkter. Men tiderne har ændret sig gevaldigt og der har aldrig været så stor konkurrence som der i dag. Dette skyldes flere ting. Den meget globale / internationale verden vi lever i gør at virksomheder stadigt lettere kan internationalisere og sælge deres produkter de fleste steder i verden.

De har altså adgang til meget større markeder, som gør at de kan presse deres produktion til at levere produkter billigere. En anden stor tendens er at alle virksomheder har mulighed for et talerør via de digitale medier. I gamle dage kunne de små virksomheder ikke lave rigtig markedsføring af dem selv, og levede derfor i stor grad på Mund til mund-metoden.

I dag kan alle små virksomheder laver en konto på Facebook reklamer for dem selv og deres produkt. I takt med de mange flere produkter der er tilgængelige på markedet og den stigende konkurrence indenfor markedsføring kan det være ekstremt svært for forbrugerne, at vide hvad der er sandt og hvad der er falsk. Derfor ser vi en større tendens indenfor virksomheder der laver test og guides af produkter.

Forbrugerrådets anbefalinger

En undersøgelse er ikke billig. Det tager mange timer at både planlægge, hvordan skal vi teste produktet, og det tager lang tid at teste produktet og efterfølgende ligge tingende på nettet. Så når virksomhederne har udført disse meget gennemgående tests er det meget tids røvende, og tid er penge. Det koster altså mange penge at udføre, på i forhold til tid, men også i forhold til at købe produkterne der skal testes. Og med de mange store og internationale virksomheder, der har adgang til enorme markeder, er en af deres taktikker at konstant lave nye produkter.

Dette ses specielt indenfor tøjbranchen som ikke længere kun har de 4 kollektioner, vinter, efterår, sommer og forår, men i stedet har op mod 16 kollektioner om året. Det betyder at det kan være svært for test virksomhederne at følge med. Forbrugerrådet tænk, har derfor udmeldt at ’’gamle’’ test af produkter i den grad stadig er lige så gode og aktuelle som da de kom ud. Det der afgør om et en test er valid eller ej, er om diverse retailer stadig sælger produkterne der er blevet testet.

Testmagasinet.dk

Med de mange produkter, og mange virksomheder der tilbyder en masse produkter betyder det også at der er mange virksomheder der tilbyder test af produkter. Og her er test magasinet bestemt en af de bedste. Der findes mange test hjemmesider der kun tester elektronik eller ting til bilen, men test magasinet omhandler mere produkter til hjemmet og har mere fokus på den lidt ældre målgruppe.

Man kan godt kalde det et mere seriøst test magasin. Deres kategorier er Beauty, bolig, køkken, mand, mor & børn, sundhed og diverse. Så mere eller mindre alt hvad du har brug for at have testet, har de testet.

Testmagasinet.dk stræber sig på, altid at have relevante tests af en bred vifte produkter, så forbrugerne kan er så oplyste som muligt og kan tage en mere sikkert tag, når de skal købe nye ting til hjemmet.

• babytilbehør
  • sundhedsprodukter