Lad os kalibrere dine måleinstrumenter

Hvis dit udstyr måler noget andet end det, du aflæser, risikerer du fejl i måleresultaterne og dette kan have store konsekvenser for både din virksomhed men også for forbrugeren af et eventuelt slutprodukt. Kalibrering af dine måleinstrumenter giver dig mulighed for at kontrollere og optimere dine målinger, så usikkerheden bliver så lille som mulig. Det kan sikre dig tidlig opdagelse af fejl og uhensigtsmæssigheder. Dermed opnås der også en økonomisk besparelse.

Ved regelmæssig kalibrering af dit måleudstyr er du sikker på at få pålidelige resultater. Hvis du vil være sikker på, at dine målinger er holder sig inden for producentens tolerancerammer, forudsætter det en regelmæssig kalibrering af dine målekomponenter. Det gør sig gældende hvad enten din virksomhed er underlagt lovkrav, har et internt kvalitetssystem eller vil kunne dokumentere rigtigheden af de målte værdier. Det er derfor vigtigt, at kalibreringen af måleinstrumenter foregår effektivt, hurtigt og så kvalificeret som muligt.

Et servicetjek består typisk af følgende elementer:

• Rensning
  • Justering
  • Kalibrering

Dele af servicetjekket har vi mulighed for at udføre selv, mens vi i andre situationer benytter os af udvalgte, akkrediterede leverandører på området.

4 gode grunde til at rådføre dig med os:

• Hvis dine måleinstrumenter ligger uden for producentens tolerancerammer
  • Hvis du har brug for rådgivning om optimering og kalibrering af dine processer
  • Hvis du har brug for sparring på valg af måleinstrumenter til dit setup
  • Hvis dit system kræver en akkrediteret kalibrering af dit udstyr

Vi hjælper dig uanset fabrikat

Uanset fabrikat og uanset om det er en måler eller controller, har vi hos OEM Automatic Klitsø mulighed for, at tilbyde rensning, reparation, justering og kalibrering af dit flowinstrument.

Nogle opgaver klarer vi selv eventuelt i samarbejde med producenten, mens vi i andre situationer benytter os af udvalgte, akkrediterede leverandører på området.

Indsend dit udstyr til kalibrering

Produktchef  Linda Fenneberg er ansvarlig for denne service og ved at udfylde formularen til højre og oplys fabrikat, modelkode og serienummer, samt en beskrivelse af problemet, så vender vi tilbage med et prisoverslag hurtigst muligt.

• fødevarer
  • rådgivning