Den helt nye Opel konceptbil kommer til at hedde Experimental

Opel Experimental: Det tyske bilmærke afslører navnet på ny konceptbil

Opel afslører navnet på en helt ny konceptbil, der snart vil blive offentliggjort. Den kommer til at hedde Opel Experimental, og den tyske bilproducent vil i løbet af de kommende uger afsløre flere detaljer om bilen. Opel Experimental bliver første gang vist frem for offentligheden under den internationale biludstilling IAA Mobility, der løber af stablen fra 5. til 10. september i München.

Opel CEO Florian Huettl fortæller: “Som navnet antyder, så vil Opel Experimental vise en klar vision for mærket. Den viser, hvor vi er på vej hen, og den vil influere vores næste generation af produktionsbiler. Det nye Opel koncept er et symbol på, hvad vi gerne vil udrette med Opel-brandet”.

Opel Experimental repræsenterer det næste evolutionære skridt i Opels nuværende design filosofi, der første gang blev vist på konceptbilen GT X Experimental tilbage i 2018. Den viser en visuel linje, der med skarpe og progressive streger og former skal differentiere Opel endnu mere fra Stellantis’ øvrige mærker. konceptet bliver i øvrigt også den første kreation fra Rüsselsheims Design Centre, der er udstyret med Opels nyfortolkede ”Blitz” logo.

Opel har en lang tradition for konceptbiler. Opel Experimental viderefører denne tradition, der startede tilbage i 1965, da Opel blev den første europæiske bilproducent til at præsentere et designstudie til offentligheden – dengang var det den legendariske Experimental GT, der blev vist for offentligheden for første gang.