Vand er en del af et intelligent hjem i fremtiden

Teknologi og digitalisering til boliger kommer i form af nye produktfunktioner og applikationer, der letter arbejdet for de professionelle installatører. At gøre brug af den seneste teknologi har altid været en del af Oras’ DNA – de elektroniske og berøringsfri armaturer har været blandt top produkterne i mere end 30 år.

Hjemmet digitaliseres hurtigt, og nye former for intelligente applikationer gør det nemmere, at bruge og vedligeholde denne form for teknologi til hjemmet. Vand er også en del af det intelligente hjem i fremtiden.

Den nye generation af sanitetsarmaturer - vandhaner og brusere - er her allerede. For eksempel kan berøringsfri armaturer sænke vandforbruget med op til 50% og samtidig øges brugervenligheden og hygiejneniveauet, da armaturet ikke skal berøres ved betjening.

"I fremtiden vil digitaliseringen også påvirke de professionelle fagfolks arbejde, da produkterne indeholder mere elektronik. For eksempel kan brugen og vedligeholdelsen af armaturer og brusere styres mere og mere med smarte applikationer og telefonen," siger CTO hos Oras, Janne Rautavuori.

Forskellige installations- og designapplikationer samt videoer bliver stadig en større del af de professionelle installatørers arbejde. Et eksempel er Oras Groups nye applikation, udviklet til professionel brug. Applikationens Bluetooth funktion gør det muligt, at styre og vedligeholde Oras’ elektroniske armaturer med fjernstyring.

"Den nye applikation giver dig mulighed for, at overvåge blandt andet vandforbrug, batterilevetid og antallet af automatiske skyllecykler. Det gør det også muligt at reducere tiden, der bruges til at ændre indstillingerne i armaturet," fortsætter Rautavuori.

Derudover gør den nye B2B applikation rapportering hurtigere og nemmere. Takket være den indbyggede funktion, kan rapporter om produktinformation og brug sendes direkte via e-mail.

"Den nye app er en naturlig del af Oras brandet og det første skridt i retningen af nye typer mobilapps og avancerede funktioner til vores forskellige målgrupper," siger Rautavuori.

• Boligindretning

• oras
  • innovativ
  • øget hygiejne med berøringsfri vandhaner