Oras og Alessi i nyt samarbejde med anerkendt designer

I samarbejde med designer Rodrigo Torres har Oras og Alessi udviklet en kollektion af køkken- og badeværelsesarmaturer. Med en unik synergi mellem form og funktioner sætter Sense-kollektionen nye standarder for vandhaner til boligen. Sense er samtidig en naturlig fortsættelse af de eksisterende vandhaneserier udviklet af Oras og Alessi.

Udgangspunktet for samarbejdet mellem Oras og Alessi startede ved årtusindeskiftet, hvor den første kollektion Il Bagno Alessi så dagens lys. Herefter fulgte køkkenserien La Cucina Alessi. Fælles for kollektionerne var ønsket om at forene Alessis designekspertise og Oras’ avancerede vandhaneteknologi.

Nu bliver de eksisterende produktioner styrket med serien Sense, der er designet af den anerkendte designer Rodrigo Torres. Med det særlige touch kontrolsystem lader Sense dig regulere vandforbruget effektivt med henblik på at mindske vandforbruget og miljøpåvirkningen i hverdagen.

La Cucina Alessi, Sense - køkkenvandhane med intelligent opvaskemaskineventil

Den nye Sense køkkenvandhane åbnes med en forsigtig berøring på toppen af hanen, hvorefter den forbliver åbnet i 6 sekunder. Vandhanen kan også åbnes via temperaturhåndtaget for at få enten varmt eller koldt vand. I dette tilfælde lukker vandhanen automatisk efter et minut, medmindre den manuelt bliver lukket inden.

Blandingsbatteriet har en såkaldt rengøringstilstand, hvori vandhanen forbliver lukket. Desuden har det en svingtud og en version med intelligent opvaskemaskineventil, som lukker automatisk efter den indstillede tid - tre eller tolv timer – hvilket også forhindrer muligheden for vandskader. Opvaskemaskineventilen kan forbindes med enten koldt eller varmt vand.

Il Bagno Alessi, Sense - berør forsigtigt for at åbne

Den nye Sense badeværelseshane har samme funktioner som Sense køkkenvandhanen. Den åbnes ved berøring på toppen af hanen og er åbent i 6 sekunder. Ved en længere berøring på toppen af vandhanen tændes LED-lamperne, og blandingsbatteriet forbliver åbent i et minut, medmindre det manuelt lukkes før. Temperaturreguleringsgrebet regulerer ligeledes vandmængden i hanen.

Il Bagno Alessi, Sense kan desuden fås med en Smart Bidetta håndbruser. Når håndbruseren løftes fra holderen, begynder vandet at løbe fra vandhanen. Ved at trykke på håndbruserens åbne/lukke-knap, overføres vandet fra hanen til håndbruseren. Hanen lukker automatisk, når Smart Bidetta håndbruseren sættes tilbage i holderen. Den smarte funktionalitet gør, at Smart Bidetta kan installeres hvor som helst i badeværelset.

• Miljø, energi

• alessi sense
  • oras
  • køkken
  • innovativ
  • design
  • badeværelse
  • alessi
  • øget hygiejne med berøringsfri vandhaner

Oras Group er en stærk europæisk leverandør af sanitetsartikler: markedsleder i Norden og førende i det kontinentale Europa. Virksomhedens mission er, at gøre brugen af vand let på en bæredygtig måde – visionen er, at blive europæisk markedsleder på avancerede sanitetsartikler. Oras Group har to stærke brands, Oras og Hansa. Hovedkontoret ligger i Rauma, Finland, og virksomheden har fire fabrikker: Burglengenfeld (Tyskland), Kralovice (Tjekkiet), Olesno (Polen) og Rauma (Finland). Oras Group har 1.400 ansatte fordelt på 20 lande. Oras Group er ejet af Oras Invest, et familieejet selskab.

Marlene Duholm Marcher

Marketingansvarlig Ansvarlig for virksomhedens markedsføringsaktiviteter. 75957433