Oras Optima: Noget nyt, noget smart og noget ekstra

Internationale undersøgelser viser, at folk ud over fedt design lægger vægt på blandt andet brugervenlighed og miljøbevidsthed i deres vandhaner. Det er udgangspunktet for den seneste generation af designarmaturer fra Oras: Optima

Det er den finske designer Kirsi Svärd, der står bag Oras Optima. Med et geometrisk og skulpturelt design har hun skabt et armatur, der lever op til moderne krav og livsstil.

Det tidløse design understreger hun med en elegant kombination af krom og gråt, så Optima matcher både moderne badeværelser og køkkener.

Og så har Optima fået tilført både noget nyt, noget smart og noget ekstra. Optima-vandhanerne er således nemme at bruge, har indbygget miljømæssige hensyn og mindsker risikoen for at overføre bakterier.

Brugervenlighed

Alle Oras’ smart armaturer er designede til at gøre dagligdagen nemmere. Håndtagene på vandhanerne er lavet af easy-grip materiale og skabt med afrundede former, der holder håndtagene rene, fordi vandet løber af.

Oras også skabt smarte teknologiske løsninger, som øjet ikke umiddelbart ser: Blandt andet temperaturdisplayet, signallys, smarte ventiler til opvaskemaskinen, som forhindrer vandskader og det ekstremt præcise termostat, der sikrer en konstant vandtemperatur under hele badet. Produkterne fra Oras er nemme at installere og bruge ved hjælp af det intuitive design.

Miljø og økologi

Miljømæssige hensyn er en integreret del af produktudviklingen hos Oras. Både i produktionsfasen og i selve produkterne. Armaturerne produceres i materialer, der lever op til europæiske miljøstandarder. Desuden sikrer Oras’ innovative teknologi, at vandhanerne sparer på både vand og udgifter til energi. Undersøgelser viser nemlig, at varmt vand udgør op mod en tredjedel af en husholdnings udgifter til energi.

I produktudviklingen har Oras samtidig taget hensyn til, at de miljø- og energiomkostningsmæssige hensyn ikke går ud over komfort og oplevelsen under armaturerne.

God hygiejne

For Oras handler smart teknologi også om god hygiejne og sikkerhed. De berøringsfrie armaturer giver bedre hygiejne. Automatisk åbne- og lukkefunktioner og Smart Bidetta garanterer, at vandet aldrig bare får lov at løbe. Med smart armatur er temperaturen sat med et maksimum eller indstillet på forhånd. Det betyder perfekt temperatur og sikrer, at ingen bliver skolede af alt for varmt vand. De præcise termostater sikrer, at vandet altid har den rette temperatur, og i køkkenet er temperaturdisplayet udstyret med en advarsel, hvis vandet bliver for varmt.

• køkken
  • optima