Car of the Year 2024:  Den nye PEUGEOT E-3008 er i finalen

Car of the Year 2024: Den nye PEUGEOT E-3008 er i finalen

59 jurymedlemmer fra 22 forskellige lande har netop stemt den nye PEUGEOT E-3008 i finalen, hvor den sammen med 6 andre kandidater skal kæmpe om den prestigefyldte pris: Car of the Year 2024.

Det er 7. gang i løbet af de seneste 10 år, at PEUGEOT har en model i finalen, som kulminerer den 26. februar 2024, hvor den endelige vinder udråbes i forbindelse med Genève Motor Show. COTY-prisen er den mest eftertragtede hæder i bilindustrien. Der er ingen underkategorier – kun én Car of the Year, som bliver valgt ud fra en long list, der i år bestod af 28 nye bilmodeller. Læs mere om Car of the Year her: https://www.caroftheyear.org/.

Den nye E-3008 er en elektrisk fastback SUV, der tilbyder tre forskellige drivlinjer med en rækkevidde på op til 700 km, en effektiv opladningstid (100 km på 10 minutter) og en energieffektivitet på 14 kWh pr. 100 km.

Designet udstråler tech og modernitet. Kabinen er domineret af PEUGEOT PANORAMIC I-COCKPIT®, der bl.a. består af en svævende, buet 21-tommer HD-panoramaskærm, som kombinerer et head-up-display med en central berøringsskærm.

Den nye E-3008 produceres i Frankrig på Sochaux fabrikken og vil forventeligt blive lanceret på det danske marked til maj 2024.