Ny Peugeot Expert kører længere på literen

Ny Peugeot Expert kører længere på literen

Den nye Expert har i tråd med Peugeots nye stil fået opfrisket sit design og er blevet udstyret med Euro 5 motorer, hvilket placerer den forrest i feltet, når det gælder CO2-udledning og brændstofforbrug.

Peugeot Expert fås både som Van og i personbilsudgaven, Expert Tepee. Den nye Expert er karakteriseret af:

• Et moderne design med en ny front
  • Kraftfulde og effektive Euro 5 motorer
  • Lav CO2-udledning og god brændstoføkonomi for Expert Tepee:
    2.0 l HDi 163 hk – 172 g CO2/km svarende til et brændstofforbrug ved blandet kørsel på 15,2 km/l
  • Lav CO2-udledning og god brændstoføkonomi for Van-segmentet:
    2,0 l HDi 163 hk – 168 g CO2/km svarende til et brændstofforbrug ved blandet kørsel på 15,6 km/l
  • Originalt high-tech udstyr
  • Mulighed for 6-trins automatisk gearkasse på 2.0 HDi 163 hk motoren
  • Særligt veludstyrede ”shuttle”-versioner

Den nye Peugeot Expert har verdenspremiere på Genève Motor Show, og begge versioner bliver lanceret i løbet af foråret 2012.