Peugeot entrerer det vietnamesiske marked

Peugeot entrerer det vietnamesiske marked

Peugeot har netop underskrevet en kontrakt med THACO (THRUONG HAI AUTO CORPORATION GROUP), der hermed bliver officiel importør og distributør af Peugeot i Vietnam og samtidig etablerer Peugeots samlefabrik i landet.

De to parter underskrev samarbejdsaftalen ved en ceremoni i Ho Chi Minh City, som blev overværet af den franske minister for eksport og udenrigshandel, Nicole Bricq, og den vietnamesiske vice-minister for handel og industri, Ho Thi Kim Thoa, hvilket understreger vigtigheden af denne samarbejdsaftale.

En ny milesten i Peugeots ekspansionsstrategi

Peugeot er allerede til stede i flere af ASEAN-landene: I Malaysia sammen med NAZA gruppen, i Indonesien med samarbejdspartneren ASTRA, i Singapore med SIME DARBY gruppen, i Filippinerne med Eurobrands Distributors Inc. og i Thailand, Brunei, Sri Lanka og senest Nepal. Næste vigtige skridt er etableringen af Peugeot-import og samlefabrik i Vietnam, som virkeliggøres i samarbejde med THACO.

Samarbejdsaftalen mellem Peugeot og THACO er et led i en langsigtet vision og er endnu et eksempel på Peugeots globaliseringsstrategi. Frankrig er en af de 15 største investorer i Ho Chi Minh City og ”The 2013 France-Vietnam Business Forum”, som netop sætter fokus på udviklingsmuligheder og samarbejde mellem de to lande, var således en oplagt mulighed for at offentliggøre det nye partnerskab.

De første to forhandlere åbner showroom i andet halvår i forbindelse med brand-lanceringen. Planen er, at netværket skal bestå af 6 forhandlere ved udgangen af 2013, hvoraf de 3 vil være i området omkring Hanoi og de 3 andre vil være i Ho Chi Minh City området. Modelprogrammet vil i høj grad være baseret på premium modeller med et højt udstyrsniveau, de nyeste teknologiske innovationer og Peugeots effektive benzinmotorer kombineret med automatgear.