Peugeot og Rosemunde forener fransk æstetik og skandinavisk fashion

Peugeot og Rosemunde forener fransk æstetik og skandinavisk fashion

Rosemunde og Peugeot forener det bedste fra to verdener og lancerer 208 Rosemunde Edition. Kodeordene er underspillet elegance og luksus i hverdagen. Med i købet følger et gavekort på 4.000 kr. til Rosemundes fashionunivers.

Mode og bildesign hænger i høj grad sammen. Når Peugeots chefdesigner Gilles Vidal sætter de første streger til en bil, er inspirationen hentet fra mange andre universer – han forklarer: ”En Peugeot skal være som et skræddersyet italiensk jakkesæt – elegant med en perfekt pasform.”

For mange kvinder er en bil ikke blot et transportmiddel, der skal bringe en fra A til B – det er en accessory, som bidrager til det personlige brand på niveau med tasker og sko. Derfor er design et vigtigt parameter, når kvinder skal vælge bil og netop derfor er Peugeot og Rosemunde gået sammen om at skabe en særlig 208 Rosemunde Limited Edition.

At det blev 208´eren, som blev udvalgt til dette projekt, er ikke en tilfældighed, for som designchef Gilles Vidal fortæller, har den nogle helt særlige karakteristika: ”208 har masser af personlighed og karisma. Det er en lille praktisk bil, men samtidig har den sportslige og sofistikerede gener pakket ind i et cool design. Det er nok den balance, som personligt begejstrer mig mest og gør, at den taler så godt til både mænd og kvinder.”

A luxury feeling everyday

Rosemundes designfilosofi er baseret på missionen om at tilbyde kvinder luksus hver dag. Kodeordene er funktionalitet og kvalitet i materialevalget, og resultatet er et moderne og chikt design, som giver et fashionabelt look.

Netop fordi Rosemundes og Peugeots grundlæggende værdier er nært beslægtede, var det nærliggende at forene de to mærker i en bilmodel. Direktør for Rosemunde, Brian Kristoffersen fortæller: ”Peugeot passer til vores værdier. Den franske æstetik og formsproget matcher vores designfilosofi, som ligger i mødet mellem det urbane og romantiske. Vi forbinder Peugeot med luksus til overkommelige priser – det er et bilmærke, der passer fuldstændigt med Rosemundes univers.”

Resultatet er 208 Rosemunde Edition. Den er karakteriseret af underspillet elegance med diskret Rosemunde udsmykning. Under motorhjelmen ligger Peugeots nye 1.0 VTi motor, der kører op til 23.3 km/l. Komfortlisten er lang og tæller bl.a. el-ruder for, elektrisk justerbare sidespejle, sæder med varme, head-up instrumentpanel, multifunktionsrat, fartpilot-/begrænser og Peugeots særlige sportsrat. Hertil kommer, at man ved køb af bilen får et gavekort på 4.000 kr. til Rosemundes webshop, hvor man kan gå på udforskning i Rosemundes mange styles.

208 Rosemunde Edition lanceres i forbindelse med Peugeots Åbent hus den sidste weekend i august til en meget attraktiv pris.