Få din egen online-avis på abonnement

Få dit eget medie - på abonnement

Nu bliver det endnu lettere at udgive et online medie

Flere og flere virksomheder, foreninger og journalister laver deres eget digitale medie. Hidtil har det været en bekostelig affære at komme i gang, men nu kan man få en professionel medie-hjemmeside på abonnement.

Firmaet bag den nye tjeneste, Peytz & Co, har arbejdet med medie-hjemmesider for landets største virksomheder, foreninger og medier gennem mere end 15 år.

“Alle medier anvender de samme basisfunktioner. Dem har vi nu samlet een gang for alle i Peytz Medieplatform, så man kan komme i gang med det samme,” forklarer stifter Christian Peytz og tilføjer: “Mange små medier kan fint klare sig med netop det, mens de større gerne vil bruge platformen til at komme hurtigt fra start.”

Virksomheder og foreninger bruger online mediet til at tiltrække læsere for at gøre dem til kunder, medlemmer eller abonnenter. Medieplatformen understøtter alle tre formål. Vælger man at begrænse adgangen for at sælge abonnementer eller medlemsskaber, er det også en del af pakken.

Et medie-site på abonnement

Peytz & Co ser et klart behov for deres nye medieplatform. De oplever, at mange medie-udgivere kæmper med teknikken for at kunne styre forsiden, importere indhold, give de enkelte artikler et personligt udtryk, udsende e-mail nyhedsbreve, opkræve betaling og så videre.

Andre kommer aldrig i gang, fordi investeringen i et nyt website er for stor. Her tilbyder Medieplatformen at man abonnerer på tjenesten lige så længe, man har lyst. Et abonnement koster fra 5.000 kroner om måneden plus omkostninger til hosting. Ønsker man at købe platformen og “tage den med hjem” er det også muligt.

Abonnementet er en helt ny måde at finansiere et nyt medie på og Christian Peytz forventer, at mange vil gribe chancen for at se, om deres medie-ide kan bære. “Man slipper for en stor investering og betaler et langt mindre beløb i takt med at man får indtægter.” Han medgiver, at det betyder en større risiko for hans eget firma, men affejer betydningen med et “Vi er så sikre på, at platformen vil give udgiverne de ønskede resultater, at vi ikke er bange for at nogen vil hoppe fra.”

Peytz Medieplatform indeholder automatiske nyhedsbreve, annoncevisning, jobannoncer, betalingsmur, sponseret indhold, SEO værktøj samt integrationer til abonnementssystem og online betaling. Platformen er bygget i CMS’et Drupal.

• Erhverv

• medieplatform
  • mediehjemmeside
  • online medie

Peytz & Co er et fullservice digitalt bureau, der løser opgaver for en lang række brancher og virksomheder. Vi hjælper vores kunder med at udvikle strategien, analysere målgruppen, tegne informationsarkitekturen, designe løsninger, kode applikationer og apps, optimere til søgemaskiner, hoste løsninger og en masse mere.

Kort sagt, så er vi digitale til fingerspidserne, og vi er med hele vejen fra idé til drift i alle typer af digitale løsninger både på web, app, tavler/touch screens, digitale interfaces og mails.