I takt med Polestars høje væksttempo, udvides antallet af globale markeder til 30 inden udgangen af 2022.

München, Tyskland – Polestar har bekræftet en yderligere acceleration af den i forvejen hurtige markedsekspansion, hvilket betyder, at Polestar vil være repræsenteret på 30 globale markeder inden udgangen af 2022.

Efter at Polestar i juli bekræftede en fordobling af deres markedsrepræsentation i 2021 – fra 9 til 18 – er det Polestars målsætning at etablere sig på yderligere 12 markeder inden udgangen af 2022. En høj efterspørgsel kombineret med en effektiv og unik digital forretningsmodel, muliggør denne voldsomme vækst.

“En vækst af denne størrelse er helt usædvanlig, og bekræfter blot vores position, som en global spiller og et 100% elektrisk bilmærke,” udtaler Thomas Ingenlath, Polestar CEO, på den internationale biludstilling i München. “Vores unikke forretningsmodel tillader os at udvide vores produktionskapacitet til et niveau, der matcher efterspørgslen. Vores digital-first tilgang betyder, at vi kan etablere os på nye markeder langt hurtigere. Og helt afgørende for kunderne er, at vores service netværk allerede er på plads, således at de kan føle sig trygge.

Polestar’s 2021 ekspansion er blevet styrket siden annonceringen i juli, og vil nu også omfatte nye markeder i Mellemøsten inklusive Kuwait og De Forenede Arabiske Emirater. Også Luxembourg og Island vil komme til og slutte sig til den europæiske Polestar repræsentation. Introduktionstidspunkter på de enkelte markeder vil blive kommunikeret løbende. Det samme vil ske med yderligere nye markeder.

Udover at tilføje helt nye markeder, udvider Polestar samtidigt sine retail lokationer på eksisterende markeder. Således forventes det, at 100 Polestar Spaces og Destinations vil være operative med udgangen af 2021 – og yderligere vil følge i 2022.

Tidligt i september blev det syvende Polestar Space åbnet i Berlin, og Polstar vil også investere i nye midlertidige Spaces i andre byer. Det er allerede bekræftet, at Leipzig vil åbne i oktober, og nummer to af de midlertidige Spaces vil blive annonceret inden for kort tid.

Som en understregning af Polestars intentioner for fremtiden, vil konceptbilen Polestar Precept for første gang blive vist for offentligheden på den internationale biludstilling i München. Polestar Precept er en stærk manifestering af alt det, som Polestar står for indenfor bæredygtighed, design og teknologi. Precept er i øjeblikket i udviklingsfasen, og har dermed påbegyndt rejsen frem mod færdig produktionsmodel.

Ender

Polestar er det selvstændige svenske premium-brand for højtydende elbiler, grundlagt af Volvo Cars og Geely Holding. Polestar blev etableret i 2017 og nyder godt af specifikke teknologiske og tekniske synergier med Volvo Cars, hvilket medfører en række betydelige stordriftsfordele. Virksomheden har hovedkontor i Göteborg, Sverige, og sælger sine biler på tretten globale markeder i Europa, Nordamerika og Kina. I 2021 udvider Polestar salget til fem nye markeder i Asien og Stillehavsområdet.

I Danmark ligger er det lokale Polestar-kontor i Herlev. Det første Polestar Space er åbnet i København og yderligere er der åbnet fem Polestar Destinations som er beliggende i Nærum, Vallensbæk, Vejle, Aarhus og Aalborg.

Polestar producerer to højtydende elektrificerede biler. Polestar 1 er en lavvolumen, hybrid GT med et kulfiberkarosseri, 609 hk, 1.000 Nm og en rækkevidde på ren eldrift på 124 km (WLTP) - den længste af en hvilken som helst anden plug-in hybridbil i verden. Polestar 2 er en sedan, og virksomhedens første højtydende rene elbil. Polestar 2 blev lanceret i 2020 med firehjulstræk og ren elekrisk drivline, der leverer 300 kW og 660 Nm og en maksimal rækkevidde på 470 km (WLTP).

I fremtiden vil den højtydende elektriske SUV, Polestar 3, slutte sig til porteføljen på samme måde som Precept - en elbil-prototype, der blev præsenteret i 2020 og er planlagt til fremtidig produktion. Precept viser brandets vision med hensyn til bæredygtighed, digital teknologi og fremtidigt design. I april 2021 annoncerede Polestar et ambitiøst mål om at skabe en ægte klimaneutral bil inden 2030 uden kulstofudligning gennem træplantning.

• Erhverv

• Hovedstaden