Polestar skyder officielt den digitale salgsmodel i gang i Danmark, og markerer dette med introduktion af helt ny Polestar 2 variant

Det digitale salg af Danmarks nyeste bilmærke Polestar startede i går d. 21.      september på www.polestar.com

• Polestar 2- modelprogrammet udvides på samme tid- og tæller nu        en variant med forhjulstræk - Long range Single motor

• Priserne varierer nu fra 375.000 kr

Det svenske bilmærker Polestar, der allerede har markeret sig som trendsætter med deres digitale tilgang til EV-biler, startede i går d. 21. september deres unikke digitale salgsmodel på www.polestar.com. I modsætning til andre bilmærker, der benytter sig af traditionelle forhandlernet sælges Polestars modeller 100% online.

Allerede i maj begyndte salget af Polestar 2 i Danmark. Efterspørgslen var fra starten bemærkelsesværdig stor, og i august kunne de første biler blive afleveret til særdeles forventningsfulde kunder. Nu skydes så den 100% digitale salgsmodel i gang på polestar.com, og som en overraskelse til danskerne, bliver det med en helt ny version af Polestar 2 i programmet.

Den nye version er den interessante forhjulstrukne Polestar 2 Long range Single motor. Med priser der starter allerede fra 375.000 kr. og en rækkevidde på op til 540 km (WLTP), forventes denne nye version yderligere at styrke efterspørgslen på mærkets biler i Danmark.

Direktør for Polestar Danmark Henrik Bang siger: ”I Danmark er vi lige nu inde i en fantastisk periode, hvor interessen for Polestar bare stiger og stiger dag for dag. Derfor er det også af stor vigtighed og med stor glæde, at vi i går d. 21. september havde Kick-Off på det digitale salg på www.polestar.com – og dermed gør vi det 100% muligt for vores kunder at købe Polestar 2 direkte på polestar.com”

Den nye forhjulstrukne Polestar 2 version har en elektrisk motor på 231 hk og accelerationen 0-100 km/t klares på blot 7,4 sek. Batteristørrelsen er uændret 78 kWh i forhold til dual motor versionen, hvorimod rækkevidden er 540 km (WLTP).

Polestar 2 Long range Single motorleveres med et omfattende standardudstyr, og det er nemt for kunder, at konfigurere bilen med de få extras der tilbydes, som f.eks. 20” aluminiumsfælge samt en eller to af de tilgængelige udstyrspakker – Plus-pakken og Pilot-pakken. Sammensætningen af udstyrsprogrammet er tilrettelagt helt i tråd med Polestars målsætning om at gøre online købsprocessen nem og enkel for den enkelte kunde.

Det er naturligvis muligt at booke testkørsel af Polestar 2 versionerne på www.polestar.com/dk/test-drive – enten fra Polestar Space, Gammel Mønt 10, eller fra en af de fem Polestar Destinations: Nærum, Vallensbæk, Vejle, Aarhus eller Aalborg.

End

Polestar er det selvstændige svenske premium-brand for højtydende elbiler, grundlagt af Volvo Cars og Geely Holding. Polestar blev etableret i 2017 og nyder godt af specifikke teknologiske og tekniske synergier med Volvo Cars, hvilket medfører en række betydelige stordriftsfordele. Virksomheden har hovedkontor i Göteborg, Sverige, og sælger sine biler på tretten globale markeder i Europa, Nordamerika og Kina. I 2021 udvider Polestar salget til fem nye markeder i Asien og Stillehavsområdet.

I Danmark ligger er det lokale Polestar-kontor i Herlev. Det første Polestar Space er åbnet i København og yderligere er der åbnet fem Polestar Destinations som er beliggende i Nærum, Vallensbæk, Vejle, Aarhus og Aalborg.

Polestar producerer to højtydende elektrificerede biler. Polestar 1 er en lavvolumen, hybrid GT med et kulfiberkarosseri, 609 hk, 1.000 Nm og en rækkevidde på ren eldrift på 124 km (WLTP) - den længste af en hvilken som helst anden plug-in hybridbil i verden. Polestar 2 er en sedan, og virksomhedens første højtydende rene elbil. Polestar 2 blev lanceret i 2020 med firehjulstræk og ren elekrisk drivline, der leverer 300 kW og 660 Nm og en maksimal rækkevidde på 470 km (WLTP).

I fremtiden vil den højtydende elektriske SUV, Polestar 3, slutte sig til porteføljen på samme måde som Precept - en elbil-prototype, der blev præsenteret i 2020 og er planlagt til fremtidig produktion. Precept viser brandets vision med hensyn til bæredygtighed, digital teknologi og fremtidigt design. I april 2021 annoncerede Polestar et ambitiøst mål om at skabe en ægte klimaneutral bil inden 2030 uden kulstofudligning gennem træplantning.