Polestar Danmark tager endnu et stort skridt og indgår partnerskab med Via biler i Aarhus

• Polestar – Det innovative svenske bil mærke, der producerer elektriske performance biler.
  • Polestar Danmark er i gang med at indgå partnerskab med Via biler i Aarhus.
  • Partnerskabet har høje ambitioner og muliggør, at kunder har mulighed for at blive introduceret til bilen, prøvekøre, få den udleveret samt få udøvet service.

Det svenske bil mærke Polestar, der sælger elektriske biler, er nu klar til at tage næste skridt i sin indtræden på det danske marked og er nu i gang med at indgå partnerskab med Via biler i Aarhus, som en af sine tre partnere i Danmark. Her vil kunderne møde en Polestar destination, hvor de har mulighed for at blive introduceret til bilen, prøvekøre, få den udleveret samt få udøvet service.

I forbindelse med partnerskabet siger Henrik Bang, direktør for Polestar Danmark, ”Jeg er glad for at Via biler i Aarhus ønsker at indgå partnerskab med os. Vi har valgt en kompetent partner i Via biler i Aarhus, som jeg er overbevist om vil sikre, at vores kunder fra starten får en fantastisk oplevelse med Polestar”.

Fra den 21. juni 2021 kan kunderne besøge en af de fem Polestar destinations i Danmark, hvoraf én af dem er hos VIA biler i Århus.

Adm. Direktør Erik Rasmussen fra Via biler udtaler: ”I Via Biler er vi stolte og ydmyge over, at vi får lov til at repræsentere Polestar i Aarhus og København/Vallensbæk. Der er tale om et fantastisk bilmærke, hvor kunderne kommer til at opleve en helt unik elektrisk performance og et avanceret design. Alle fortjener en prøvetur i en Polestar 2, og den oplevelse glæder vi os til – hos Via Biler – at give til alle de kunder, der har lyst til at få en helt unik køreoplevelse i fremtidens elbil, som netop i de her dage lander i Danmark”.

Information om de fem Polestar destinations- og bestilling af prøvekørsel foregår på Polestar.com

Sammen med de fem Polestar destinations vil der være totalt 31 servicesteder der tilsammen dækker hele Danmark.

Bilerne der ankommer til Danmark i 2021 kommer med en højt specificeret introduktionspakke, to elektriske motorer med 300 kW og 660 Nm i alt og med verdens første infotainment-system drevet af Android Automotive OS med integrerede Google services. Prisen for introduktionsmodellen er 449.000 kr. Flere oplysninger kan findes på Polestar.com.

Slut.

For billeder og andre medieoplysninger, besøg polestar.com/press

Generelle medieforespørgsler

media@polestar.com

Polestar er det selvstændige svenske premium-brand for højtydende elbiler, grundlagt af Volvo Cars og Geely Holding. Polestar blev etableret i 2017 og nyder godt af specifikke teknologiske og tekniske synergier med Volvo Cars, hvilket medfører en række betydelige stordriftsfordele. Virksomheden har hovedkontor i Göteborg, Sverige, og sælger sine biler på ti globale markeder i Europa, Nordamerika og Kina. I 2021 udvider Polestar salget til otte nye markeder i Europa og Stillehavsområdet.

Polestar producerer to højtydende elektrificerede biler. Polestar 1 er en lavvolumen, hybrid GT med et kulfiberkarosseri, 609 hk, 1.000 Nm og en rækkevidde på ren eldrift på 124 km (WLTP) - den længste af en hvilken som helst anden plug-in hybridbil i verden. Polestar 2 er en sedan, og virksomhedens første højtydende rene elbil. Polestar 2 blev lanceret i 2020 med firehjulstræk og ren elekrisk drivline, der leverer 300 kW og 660 Nm og en maksimal rækkevidde på 470 km (WLTP).

I fremtiden vil den højtydende elektriske SUV, Polestar 3, slutte sig til porteføljen på samme måde som Precept - en elbil-prototype, der blev præsenteret i 2020 og er planlagt til fremtidig produktion. Precept viser brandets vision med hensyn til bæredygtighed, digital teknologi og fremtidigt design.

• logo
  • sustainability