Polestar fordobler antallet af markeder og retail lokationer i 2021

• Polestar vil fordoble sin globale tilstedeværelse fra 9 til 18 markeder inden udgangen af 2021
  • Retail lokationerne vil ligeledes blive fordoblet i 2021 med op til 100 operationelle Polestar lokationer inklusive det nye Destination koncept
  • Der forventes en stærk og kontinuerlig markedsvækst i 2022 bakket op af kontinuerlig ekspansion i antallet af service points

Det svenske bilmærke Polestar, der producerer high performance elektriske biler, er fokuseret på at fortsætte sin hurtige globale retail ekspansion med henblik på at supportere virksomhedens fortsatte vækst. Polestar vil således i løbet af 2021 introducere sine produkter på 9 globale markeder og således fordoble antallet af markeder til 18. Mærket vil også fordoble antallet af retail miljøer rundt omkring i verden inden årets udgang.

Udover mærkets eksisterende og gennemprøvede retail tilgang, Polestar Spaces, der typisk ligger i centrum af byer, introduceres nu et nyt koncept under navnet Polestar Destinations. Begge vil tilbyde den samme eksperimentelle tilgang for kunderne, der vil kunne fordybe sig i Polestar mærket og foretage test drive. Destinations, der ligger i større og nemt tilgængelige lokationer udenfor byerne, vil også foretage aflevering af biler til de kunder, der beslutter at købe.

“Vi ekspanderer ekstremt hurtigt, både på markeder hvor vi er etableret og på nye markeder. For et mærke, der kun har været operationelt i lidt over 12 måneder, er dette uden fortilfælde,” siger Thomas Ingenlath, Polestar CEO. “Vores målsætning er at fortsætte ekspansionen tilsvarende også i 2022. Denne fortsatte væksthastighed kombineret med vores nye retail koncepter, vil supportere vores mål om at overgå vores ejeres forventninger.”

Væksten vil øge mærkets fysiske retail tilstedeværelse til omkring 100 retail miljøer global set, inklusive flere midlertidige pop-up lokationer.

Vi fokuserer på at sikre, at vores kunder kan interagere med mærket og vores biler på deres betingelser. Et raffineret online købsmiljø, der bliver bakket op af fysiske lokationer med kendskabsudbredelse og salg for øje,” udtaler Mike Whittington, Head of Sales Polestar. Vores nye Destination koncept giver kunderne endnu bedre adgang til mærket og passer specielt godt til nogle af vores nyere markeder.”

Også i Danmark vækster Polestar hurtigt og efter etablering af Polestar Space på Gl. Mønt i det indre København, er retail tilstedeværelsen forøget gennem nye partnerskaber med tilhørende 5 nye Polestar Destinations: I Nærum, i Vallensbæk, i Vejle, i Aarhus og i Aalborg.

Polestars digitale salgsmodel har gjort det muligt for kunderne at udforske, konfigurere og købe en bil på deres smartphone, tablet eller lap top, uanset hvornår og hvor de befinder sig. Der er ingen grund til at besøge et Space, men mærket ved, hvor vigtigt det kan være at have muligheden for det. Og på den baggrund vil yderligere 60 test drive lokationer være operationelle i slutningen af 2021 for at sikre yderlige tilgang til Polestar 2 biler. På samme tid udvides antallet af afleveringscentre i hurtigt tempo, således at de kan imødekomme efterspørgslen og supportere nemme og problemløse afleveringer – også kombineret med andre afleveringsformater som aflevering på hjemmeadresse.

Efter købet fortsætter den fysiske kontakt med Polestar over i service- og vedligeholdelsesfasen. Lige nu, er der over 650 service points på de forskellige Polestar markeder, der sørger for at give kunderne fred i sjælen, og ambitionen er, at dette antal vil vokse til over 780 med udgangen af 2021.

Ender.

Polestar er det selvstændige svenske premium-brand for højtydende elbiler, grundlagt af Volvo Cars og Geely Holding. Polestar blev etableret i 2017 og nyder godt af specifikke teknologiske og tekniske synergier med Volvo Cars, hvilket medfører en række betydelige stordriftsfordele. Virksomheden har hovedkontor i Göteborg, Sverige, og sælger sine biler på tretten globale markeder i Europa, Nordamerika og Kina. I 2021 udvider Polestar salget til fem nye markeder i Asien og Stillehavsområdet.

I Danmark ligger er det lokale Polestar-kontor i Herlev. Det første Polestar Space er åbnet i København og yderligere er der åbnet fem Polestar Destinations som er beliggende i Nærum, Vallensbæk, Vejle, Aarhus og Aalborg.

Polestar producerer to højtydende elektrificerede biler. Polestar 1 er en lavvolumen, hybrid GT med et kulfiberkarosseri, 609 hk, 1.000 Nm og en rækkevidde på ren eldrift på 124 km (WLTP) - den længste af en hvilken som helst anden plug-in hybridbil i verden. Polestar 2 er en sedan, og virksomhedens første højtydende rene elbil. Polestar 2 blev lanceret i 2020 med firehjulstræk og ren elekrisk drivline, der leverer 300 kW og 660 Nm og en maksimal rækkevidde på 470 km (WLTP).

I fremtiden vil den højtydende elektriske SUV, Polestar 3, slutte sig til porteføljen på samme måde som Precept - en elbil-prototype, der blev præsenteret i 2020 og er planlagt til fremtidig produktion. Precept viser brandets vision med hensyn til bæredygtighed, digital teknologi og fremtidigt design. I april 2021 annoncerede Polestar et ambitiøst mål om at skabe en ægte klimaneutral bil inden 2030 uden kulstofudligning gennem træplantning.

• logo

Polestar er det selvstændige svenske premium-brand for højtydende elbiler, grundlagt af Volvo Cars og Geely Holding. Polestar blev etableret i 2017 og nyder godt af specifikke teknologiske og tekniske synergier med Volvo Cars, hvilket medfører en række betydelige stordriftsfordele. Virksomheden har hovedkontor i Göteborg, Sverige, og sælger sine biler på ti globale markeder i Europa, Nordamerika og Kina. I 2021 udvider Polestar salget til otte nye markeder i Europa og Stillehavsområdet.